MX-ON-line poradna

klapky nebo privery .
24.10.2006      herysek@seznam.cz
     jak si mam udelat klapky nebo privery na čz 250/513?nebo kde bych to mohl sehnat?

re: klapky nebo privery .
24. 10. 2006, 15:16:32      jiri.tyrk@seznam.cz
     no tak priveru bys asi nevyrobil.......
IP : 193.179.76.114

re: klapky nebo privery .
24. 10. 2006, 16:15:31     
     vzhledem k tomu jak píšeš nech zatím obě úpravy stranou a radši ten motor zgenerálkuj a seřiď budeš stejně překvapenej jak to najednou jede
IP : 195.225.73.66

re: klapky nebo privery .
25. 10. 2006, 17:55:10      Wema
     Může tady nekdo porádne definovat tyhle dva termíny ? Přívěra mi známá je .. zajímala by me její regulace (vlivem otáček, nebo sání, nebo čím je proste řízená) a ohledně klapek trosku vseobecneji. Dekuji Wema
IP : 193.179.148.53

re: klapky nebo privery .
25. 10. 2006, 18:19:50     
     to Wema: přívěra je ovládaná v závislosti na otáčkách buď mechanicky, nepopíšu ti přesně funkci ovládacího mechanismu ale je to vidět v návodu k čz 125/519 nebo elektricky kdy je ovládaná servomotorkem taky v závislosti na otáčkách. Celkově přívěra zmenšuje výfukový kanál a tím zlepšuje plnění ve spodní části otáček. Klapky mají velký vliv na průběh výkonu jde o jazýčkový ventil, kde na tělěso ve tvaru střechy dosedají tenké planžety z oceli nebo karbonu a brání zpětnému proudění směsi zpět do sání. Umožňuje to sát přímo do klikového prostotu a tím se dosáhne lepšího plnění. Nevýhodou je, že kladou odpor nasávané směsi.
IP : 195.225.73.66

re: klapky nebo privery .
25. 10. 2006, 18:31:28      Wema
     ja prave cetl ze klapky snizi max. vykon, ale zlepsi maximalne prubeh a to se cení na začátky, ne ?
IP : 193.179.148.53

re: klapky nebo privery .
25. 10. 2006, 19:02:40      pekny@seznam.cz
     Co vim, tak privera v oblasti spodnich otacek neovlivnuje tolik plneni,jako rychlost odchodu spalin. V nizkych otackach totiz neprodukuje motor tolik spalin jako v maximalnich, ale vyfukove potrubi je primarne stavene na dokonaly odtah pri maximalnich otackach. To znamena, ze v nizkych otackach v motoru bez privery plyny utecou do vyfuku moc rychle a nepusobi na pist plnou dobu. Pokud se tam ale da privera, tak ta plynum brani a optimalizuje praci plynu, takze ma motor v nizsich otackach lepsi kroutak. Privera je mechanicky ovladana pomoci odstredive sily pusobici napriklad na kulicky. Ty jsou umisteny na pruzinach a spojeny soustavou tahel s hlavnim tahlem, ktere taha za priveru. Jakmile se zvysi odstrediva sila, pak se kulicky odtahnou dal a tim padem i tahla a privera se otevre. Klapky podle me vykon nesnizi ani prilis nezvysi, pokud jsou udelany, ale vylepsi prubeh vykonu i kroutaku, takze se pak motor lepe vytaci a motorka tahne lepe od spodu.
IP : 84.136.97.99

re: klapky nebo privery .
25. 10. 2006, 20:25:30      krosmen
     Mám dotaz daly by se aplikovat klapky do motoru 175/477?
IP : 213.194.221.4

re: klapky nebo privery .
25. 10. 2006, 22:47:06      pekny@seznam.cz
     Stejne jako do kazdyho jinyho. Musis vodfrezovat zebra, udelat si z duralu nebo hliniku domecek, prirubu, tesneni a mas to. Ted se chystam udelat to na 516. Ale u 477 muzes zvednout vykon i jinak. Mam na to doma presnej navod a pokud vim tak 477 tahne vod spodu docela hezky a otacky konci nekde na 6000.

IP : 84.136.101.228

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 10:24:54     
     to pekný: s přívěrou máš pravdu zmenšuje výfuk kanál a zvětšuje odpor tím v nízkých otáčkách uniká do výfuku méně čerstvé směsi a tím dojde ke zlepšení plnění.

IP : 195.225.73.66

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 12:26:50      krosmen
     pekny: Jestli ten návod máš na PC a máš čas poslal by si mi ho na mail? A nějaké rady na zvednutí výkonu u 477 by jsem taky uvítal sice už jsem toho slyšel hodně, ale každá rada je dobrá.Dík
IP : 213.194.221.4

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 13:18:11      pekny@seznam.cz
     Urcite ti ho poslu ale momentalne jsem v nemecku, takze az se vratim. V pondeli uz asi budu doma tak potom. Jeste bych te mel ale upozornit ze kazda uprava na zvyseni vykonu vetsinou zvysuje spotrebu.
IP : 84.136.78.74

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 13:22:43      peknyv@seznam.cz
     Jeste si rejpnu do tyrka. Priveru pokud ses zrucnej a mas vercajk tak bys ji dohromady dal, ale otazkou by bylo, jestli bys spravne vytrefil otevirani atd. A taky by musel bejt predpoklad, ze bude elektronicky ovladana. Odstredivej mechanismus by asi doma fakt nikdo nedal.
IP : 84.136.78.74

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 13:28:15      peknyv@seznam.cz
     A jeste bych upresnil funkci klapek. To co napsal dotycny nade mnou je sice pravda, ale je to jen pulka funkce. Hlavni funkci je, ze tim ze brani zpetnemu proudeni smesi pomahaji karburatoru udrzovat optimalni smes. Z karburatoru potom neprska benzin do filtru a sloupec vzduchu kmita pravidelneji. Proto kdyz si das klapky i do klasickeho sani, tak se ti zlepsi reakce na plyn.
IP : 84.136.78.74

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 14:28:58      Wema
     To s upravami mohu potvrdit .. mam slusne vychytany motor na 250/353 (se vsim vsudy) a spotreba se pohybuje kolem 8l/100km ..... nehorazny hodnoty.
IP : 193.179.148.53

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 15:33:52      peknyv@seznam.cz
     Porad lepsi nez moje 516 presne sem to nemeril ale podle oka tak 3-4 L na hodinu. Wemo promin ze sem ti jeste neposlal ty fotky Terenni jizdy, ale nemam skener, takze to udelam u kamose a momentalne sem na 10 dni v Nemecku.
IP : 84.136.123.194

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 18:08:45      Mirek
     3-4l na hodinu je porad jeste relativne ok pokud myslis hodinu fakt jezdit a drzet ji \"pod krkem\" :)
IP : 85.71.207.171

re: klapky nebo privery .
26. 10. 2006, 19:24:24      peknyv@seznam.cz
     Jo to myslim, ale sere me to, protoze do toho musis lejt drahej volej a stooktanovej benzin taky neni zrovna nejlevnejsi. Klapky mi to snad zlepsi - doufam ze ji nebudu muset tolik tocit a ze potahne lepe od spodu a ze se bude lip vytacet pri zatizeni. Jeste pro doplneni pro krosmena, nejlepsi je kdyz das klapky, tak prepilovat vlozku podle urciteho principu - slozity na psani. Pokud je tam das bez prepilovani tak se sice vlastnosti zlepsi ale lepsi je ji prepilovat.
IP : 84.136.81.2



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S