zaujimavost-pruziny tlmicov .
16.04.2006
caute, tak som rozmyslal, a napadla ma taka kravina - preco davali do zadnych tlmicov na CZ krosky jednu velku a jednu malu ppruzinu? preco nedali nejaku dlhu, iba jednu? ma to nejaku funkcnost alebo iba pre to ze tie dlhe sa uz robili aj do inych typov a tak bolo lahsie pouzit tie + male, ako zacat robit nove?re: zaujimavost-pruziny tlmi .
16. 04. 2006, 21:55:13
no protoze je to kuli mekosti. ta mala ti tlumi treba maly nerovnosti a ta vetsi (tvrdsi) ti tlumi skoky a vetsi hrboly...re: zaujimavost-pruziny tlmicov .
16. 04. 2006, 21:56:25 mirek
pokud vim tak by to melo byt kvuli tomu ze ta dlouha ma jinou \"tlumivost\" nez ta kratka ne?takze kdyz to spojis-jemnou(kratka) s tou hrubsi(dlouha) tak by to logicky melo utlumit vice ne?teda je mozne ze pisu voloviny;)re: zaujimavost-pruziny tlmicov .
16. 04. 2006, 21:56:53 mirek
hih nekdo me predbeh nez sem to odeslal;)re: zaujimavost-pruziny tlmicov .
17. 04. 2006, 08:44:21 Wema
Je to tak .... rozdílné navíjení pružit začalo používat jako první KTM. Ti používali jednotvárné pružiny s rozdílným vinutím. ČZ používala stejný systém ale s rozdílem dvou pružin místo jedné různě vinuté. Myslím že na starejch štyrkylech byly jednotvárny pružiny s rozdílným stoupáním.re: zaujimavost-pruziny tlmi .
17. 04. 2006, 12:55:40 jiri_coufal@seznam.cz
protože je to tzv. progresivní tlumení. Dnes se to řeší jednou pružinou, která má různá stoupání, ale tehdy to čz řešila takto, buď to bylo jednodušší, nebo by byl problém s výrobou. Každopádně to má snad smysl takový, že velká pružina absorbuje jemné nerovnosti a malá pružina větší nerovnosti terénu.