ustipavani segrovek na pistu .
15.04.2006 mathews@centrum.cz
Cau chlapi, mam jenom takovej nazor do diskuse...Nerikam, ze je to cerny nebo bily ale...Vetsina z vas tady mluvi o ustipavani segrovek, protoze pak vlivem odstredive sily maji pry tendenci vyletavat, coz zpusobi dalsi srani treba zrovna s nove udelanym motorem.Urcite vetsina z vas, co sem pisete mate velky zkusenosti se zetkamaa vite svoje.Ale mne to nedalo, a zeptal sem se na to chlapku, kteri prave motokrosovy motory montovali a zajizdeli ve zbrojovce v Protivine.Cely motorky se davali dohromady samozrejme ve Strakonicich ve zbrojovce ,ale motory se delay v Protivine,cca 20 km od Strakonic.No zpet k segrovkam....Zkratka mi rekli, ze je to zbytecny ustipavat,Akorat se segrovka musi spravne umistit a to jakoby zobackem ven.Ja mam loni v lete delanej vybrus na 516,zobacky mam nechany ,nalitano zhruba 15 ostrejch motohodin bez zavady.Nevim, jestli to muze mit na to nakej vliv, ale jezdim plnou syntetiku motul.Litr za 340 Kč, hrozny prachy...Sakra, snad sem si to ted zakrikl....:))).Jenom sem to chtel zminit.jak rikam, osobne nejsem takovej znalec, abych mohl tvrdit, co je dobry a co ne.Jenom se ridim radama zkusenejsich nez jsem ja.Popremejslejte o tom a napiste sem.Jinak vam preju at vam masiny chytaj, drzej a bahno at lita od drapaku...Ted je to super, jak je ta zem nasakla vodou..Cau matesre: ustipavani segrovek na p .
15. 04. 2006, 08:49:34 cz-motokros@seznam.cz
Neni pravidelm ze ustipane segerovky musi vzdy ulitnout , nevim jestli to je vlivem ostredive sily , myslel jsem ze je to spis kdyz je volnejsi cep a lita ze strany na stranu . Pokud je cep volnejsi , zarazi se o segerovky , pokud nejsou zastipnute , tak je vetsi plocha do ktere se muze oprit , tudiz je pro nej snazsi segerovku vytlacit . Ja je zastipoval na ČZ i japoncích a nikdy jsem s tím neměl žádný problém . To jest můj názor .
JS
re: ustipavani segrovek na pistu .
15. 04. 2006, 09:20:09 3xy@seznam.cz
Chlápkové, kteří v továrně montovali motory, používali originální písty. A ty mají drážku na segrovku hlubokou tak aby se do ní vešlo o trochu víc než je polovina průměru drátu segrovky. Potom stačí dát zobáčky ven a čep ji při vylézání vlastně zamačkává do drážky a nemůže jí vytlačit. I originál čepy měly na koncích sraženou hranu a tím to zamačkávání šlo ještě líp. Jenže dnes koupíš většinou odfláknuté náhražky, kde je drážka sotva na čtvrtinu průměru. Tak to raději odštípnu, srazím hranu čepu a mám klid. Továrna KTM přímo ve svých servisních návodech navíc nařizuje dát segrovky do polohy 6uhr nebo 12uhr (uhr znamená hodin), to je mezerou dolů nebo nahoru. Tím se odstraní propružení a možnost uvolnění segrovky v horní a dolní úvrati. Když vezmu že mně to stojí jen pár cvaknutí štípačkami a mám o dost větší jistotu tak není co řešit.
Pepík.
re: ustipavani segrovek na pistu .
15. 04. 2006, 22:37:50 mirek
ja osobne mam tu zkusenost ze sem dal do nove vybrouseneho valce neustiplou segrovku asi do tydne sem dojezdil...konec(ten co sem neustip) segrovky proste ulit(odstip se) a nadelal paseku ve valci aj v psitu...cep ale zustal na miste!!!nejde o to ze by to vytlacilo pist ale ma zkusenost je ta ze ulit ten konec segrovku a vydrelo to valec aj pist...atk proc to neustipnot a nevybrousit do pistu takovou tu drazku na pozedjsi vynadani segrovky?ja to takghle delam a delat(dokud budu mit CZ) budu!!!re: ustipavani segrovek na pistu .
15. 04. 2006, 22:56:38
sefe ty konecky segrovek musi smerovat smerem nahorure: ustipavani segrovek na pistu .
16. 04. 2006, 08:42:18
a proč ne dolů?re: ustipavani segrovek na pistu .
16. 04. 2006, 16:33:23
Myslim, ze nezalezi, jestli sou nahore nebo dole, ale spis na tom, aby sly ty tobacky smerem z pistu