Klapka na 175/477 .
19.03.2006 k.racing@seznam.cz
Co myslíte, jak poletí stopětasedma s klapkama VForce na YZ 125? Není tam udělanej další přefuk od klapky přímo nad píst, jenom je rozšířenej sací kanál jak ve válci, tak hlavně ve skříni, aby byl plinulej přechod na domek klapky, sání je zrychlený o 4mm, karbec je Keihin 34mm, komp. poměr 1:11, vejfuk je zrychlenej o 4mm, rozšířenej taky o 4mm, přepouštění zrychleno o 1mm, dále laďák, odlehčenej píst a čep a zápalko z fichtla.... Motor ještě není pohromadě, práce tak do května... Kolik myslíte že to bude cca točit? Můj odhad je tak 7500 - 8000 Nebudou v těchto otáčkách pro motor již \"destruktivní\" vibrace? Je to můj první motor na 175, ale plánuju motor s ubranou klikou o 5mm po obvodě + přesný vyvážení (kliku už stočenou mám, jen to vyvážit, vykorkovat...) ve vývoji je už i vodník.... ;-)re: Klapka na 175/477 .
19. 03. 2006, 14:02:58 Klejmik@seznam.cz
Až na to zapalko(s fichtla) myslim že to zní rozumně..ale taky přeměna časování přepouštecího kanálu s tim bych si moc nehrál-tak doufam že ti to bude šlapat...otáčky bych věřil že budou i vyšší:-))!Určitě to nafoť!!!re: Klapka na 175/477 .
19. 03. 2006, 16:39:52 wema@centrum.cz
Ááááá ... další takovej jako já :-) Taky upravuju. Ale spíše jawy 250. Ted chystám taky jednu 175/477, ale to až časem. Pokud jde o kliku tak to mám přesně jako ty. Vykorkováno, ohledčeno po obvodu (ne z´žené setrváky) a celkem to ubralo pul kila z váhy klikovky. Klika je nyní u odborníka, kterej ji vyladí. V pátek pro ni jedu. Udělá mi i kompletní repasy kliky (futro, čep, závity, ložisko). Je to machr. Trochu nechápu tvůj výraz zrychleno. Myslíš tím jiné načasování pístu a nalálků ? Trošku mi ten pojem nesedí u výfuku. Jinak sbírám plánky na úpravy. Pokud by si byl ochoten mi nejaké poslat emailem, tak ti naoplátku pošlu ty moje. Myslíš že ten vodník pojede ? Taky jsem to měl promyšlený. Čerpadlo bych použil z ČZ 175 olimaster které hnalo olej do směsi. Já bych ho využíl k pohánění kapaliny do chladiče a dál. Ať se ti daří. Pokud bys mel zájem prohodit řeč o tiningu tak se mi ozvy na email. Rád pokecám. Wemare: Klapka na 175/477 .
19. 03. 2006, 17:37:06 k.racing@seznam.cz
ááááá, wema... jo jo, tvou dvěapůli už sem taky viděl a čet tvuj příběh ;-), ale chce to motor z panelky, 353 je na tuning omyl... jeden se mi doma válí( v dobrým stavu, se sníženou hlavou, jel jako kráva! (ve dvou 80ti kilových lidech to letělo přes kilo do solidního krpálu, byl to traktoRRR! ;-)) asi ho taky do něčeho \"naroubuju\"... Motory 477 a vejš sou konstrukčně docela dobrý, až na to fabrický vyvážení kliky... Kliku si dělám na praxi, máme tam soustruhy, frézy, lis... mistr mi to pak vycentruje... Tim zrychlením sem myslel že se ty kanály otevřou třeba o 4mm dřív než u série (výfukem sem myslel výf. kanál) ...S těma plánkama to moc slavný nebude, většinu dělám od oka (podle zkušeností z fichtla) a podle toho co sem kde vyčet/slyšel - např. v ČMN byl o tom článek, pak to chce pořádně pátrat na netu, když umíš hledat, najdeš skoro všechno ;-) ...Ten vodník je vozkoušenej, v ČMN ho měl jeden řízek na třindě, ty válce sou se 477 podobný, akorát bych udělal chlazení i hlavy (měl vykoupaný jenom válce)... jinak ten oilmaster je blbost, má strašně malej průtok (kap, kap...) Chce to pořádnej proud, na tý třindě měl čerpadlo z pračky a prej luxus! ...je to ve vývoji... Jinak pokecat můžem klidně tady, nebo se ňák domluvíme ;-) Ať se ti taky daří a hodně koní pod prdelí! PS: odkud seš?re: Klapka na 175/477 .
19. 03. 2006, 17:37:40 k.racing@seznam.cz
jo a říkají mi BeKa ;-)re: Klapka na 175/477 .
19. 03. 2006, 20:01:10
Zdravím 175/477 mám, ale aby jela tak se musí pořád řadit a držet v otáčkách. Jawu 250/353 jsem měl minulý rok upravenou na kros (zvedlé blatníky, zvedlý výfuk, drapáky motor bez úprav) a jela dost dobře nemusí se točit a vyjela celkem prudké kopce. Teď jí přes zimu upravuju myslím si že to bude mazec.re: Klapka na 175/477 .
19. 03. 2006, 22:16:21 k.racing@seznam.cz
Musí se držet to jo, ale rozsah \"táhnoucích otáček se mi snad podařilo rozšířit - klapka a snížená hlava přidaj na spodku a ve středu, časování kanálů pak ve vrchu. Jestli to bude takhle fungovat, tak to pojede dost... Dvěapůle je takovej traktor, tá se tam za čtyři a jede kopec nekopec, ale je dost líná (panelka je na tom znatelně líp), ale stopětasedma je taková živá, točivá, chováním mi víc připomíná dvoutakt... ;-)re: Klapka na 175/477 .
20. 03. 2006, 13:15:12 krosmen
Ale když snížíš na 250 hlavu, vyleštíš kanalky, dáš zapalování z fichtla a td. tak si myslím že to budo jezdit docela v poho. S tím chováním máš pravdu 250ka mi víc přípomíná čtyřtakt (ještě ale nevím jak se bude chovat po tunningu).re: Klapka na 175/477 .
20. 03. 2006, 16:54:08 Wema
Jasne ... 175 se musí víc točit protože má malou kliku a výkon je hnanej otáčkama a ne kubaturou. 250 je spíš takovej nedotáčivej buchar. Dkyž na 250 odlehčích kliku a snížíš hlavu aspon o 2,5 až 3mm tak točí hezkých pár tisíc. Ja mam jeste sportovni pist, spojku z panelky, 30mm karbec, chystam vyfuk, lešten kanály, kliku mam odlehčenou o pul kila, hlavu sníženou o 3.2mm ..... na mašině ted testuju 4.5mm ale to už je moc. 3.2 je optimum. Mam tam zapalko z fichtla, ktery pomuže taky odlehčit zátěž motoru, Chystám ale bezkontakt z motorovky. Mám tročku strach jak ty kanály vypilovat. Nevím na kterou stranu a jak to správně načasovat. Jestli je jen rozčířit do boku a s časováním si moc nehrát ... nevím. Nejvetsi peklo bude asi ta moje klika :-) pul kila dolů ... no to bude teror. Jinak jsem od Prostějova (vesnička jménem Ptení). A ty ? Spíš bych pokecal přes mail. Jak chceš. Přeju jen uspechy a at se daři ! Wemare: Klapka na 175/477 .
20. 03. 2006, 17:09:46 krosmen@seznam.cz
wema: Zajmá mě ten sportovní píst to máš upravený z Kývačky nebo nějaký originál kupovaný?re: Klapka na 175/477 .
20. 03. 2006, 17:15:37 krosmen@seznam.cz
Jo a přes ten mail pokecat můžem.re: Klapka na 175/477 .
20. 03. 2006, 22:30:00 k.racing@seznam.cz
jj, s tim chováním souhlas, jinak na kejvačce je pro motor přes 5500 ot./min. už nebezpečných, kvůli zdvihu 75mm je už moc velká střední pístová rychlost (na ty materiály, u japonce by to bylo něco jinýho...). Taky s tou kompresí bych to moc nepřeháněl, 353 má dost poddimenzovanej pístní čep a ojnici (opět to chce panelku ;-) jinak bezkontakt by byl super! Ty kanály pudou wpoho: sací: propilovat dolů směrem ke klice o 2-3mm (malinko zaoblit) rozšířit tak o 2mm, vejfukáč: 353 má myslím přepážku uprostřed kanálku, pak bych se nebál rozšířit každej kanálek do stran o 3-4mm (záleží na umístění zámků píst. kroužků, aby byly tak min. 2-3mm od hrany kanálu) a zvýšit směrem k hlavě o 2-3mm, tyto ůpravy přidají výkon v horních otáčkách... do přepoušťáků radši nezasahovat! maximálně propiluj ty příčky dole na náběhu z kliky a zaoblit přechody... Já mám na 175 zrychlený přefuky vyšším těsněním pod válcem (1mm) a ůměrně k tomu sníženou hlavou... Ta klika by měla bejt znát, už to máš vyvložkovaný? (ten prostor kolem kliky) Ta má klika na 175 je odlehčená o cca 750g! to bude jízda... ;-) Jinak já sem z domažlic, trochu z ruky... no nic, ať nám jezdí! ;-) jo a klidně mi na ten mejl napiš...re: Klapka na 175/477 .
20. 03. 2006, 22:45:12 k.racing@seznam.cz
MOJE PRÁCE: http://moji.motorkari.cz/?21111re: Klapka na 175/477 .
21. 03. 2006, 13:02:44 krosmen
Tak o tom že 353 má poddymenzovanou ojnici tak to je pěkná kravina a ve výfukovém kanálku žádná přepážka není.Jo a snížení hlavy o 3mm doporučuje výrobce JAWA! A toty motory přežijou Japonce a další úplně v pohodě takže o jejich životnosti bych moc nekecal!!!!!re: Klapka na 175/477 .
21. 03. 2006, 13:37:16 krosmen
Jo a o tom bezkontaktu jsem četl že se dá normálně kupit a né moc draho a přímo na JAWY a čz.re: Klapka na 175/477 .
21. 03. 2006, 16:28:05 Wema
Jasne .. v pátek se ti ozvu z domu ! A ten píst mám trochu načatej a zbytek dodělám.re: Klapka na 175/477 .
21. 03. 2006, 17:34:54 k.racing@seznam.cz
krosmen: poddimenzovaná prostě je, koukni se na panelku... a s tou střední pístovou rychlostí je to taky pravda, schválně si přečti nějakou knížku od ing. Pavla Husáka, dokonce se tam zmiňuje právě o 353... Japonci maj většinou nikasil, tvrdochrom apod. a materiál na písty a hlavně kroužky asi taky bude o něco lepší... Jinak s tou přepážkou sem se asi splet, ta je u péráka (ale myslím že na 353 je taky, ve článku o panelce doslova stojí: \"oproti předchozímu typu 353 má 559 jen jeden výfukový kanál rozdělen do dvou vývodů\"...tak nevim) , v tom případě bych to rozšířil tak o 4mm...re: Klapka na 175/477 .
21. 03. 2006, 18:56:07 krosmen
S tou střední pístovou rychlostí neříkám že to není pravda, ale 353 to snese v pohodě. Výfukové kanálky jsou ta dva mezi nimi je asi ta přepážka ale mě to jako přepážka nepřipadá protože je široká asi 1cm a každý kanal je široký tak 3cm vím to protože to mám rozdělané.Tu knížku bych si velice rád přečetl, ale žádnou nemám a nevím kde jí sehnat. Jo a japoncům nefandím!re: Klapka na 175/477 .
22. 03. 2006, 18:21:25 Wema
Krásná knížeka je od nakladatelství naše vojsko a jmenuje se terénní jízda .... co bych za ni dal !re: Klapka na 175/477 .
22. 03. 2006, 19:14:01 krosmen
To je vím kde ji sehnat na zelenka-veteráni je za 1000Kč hned bych jí koupil kdy by byly peníze.re: Klapka na 175/477 .
22. 03. 2006, 19:14:21 krosmen
To je vím kde ji sehnat na zelenka-veteráni je za 1000Kč hned bych jí koupil kdy by byly peníze.re: Klapka na 175/477 .
22. 03. 2006, 21:21:11 tomgekko@seznam.cz
Lidi az budete mit nejaky planky na upravu 477 tak mi to poslete na meil byl bych ochoten i za to neco calnout.tak zatim cistre: Klapka na 175/477 .
23. 03. 2006, 16:35:42 Wema
ja spírám plány na upravu všech jaw a ČZ. Jsem ochoten vyměnit za nějaké které ještě nemám. Hlavně beru na Jawu 250/353re: Klapka na 175/477 .
25. 03. 2006, 10:42:07 krosmen
Já zbírám taky plány na úpravy Jaw. Chci udělat pořádný motor tak to chce i pořádné plány.re: Klapka na 175/477 .
25. 03. 2006, 19:42:33 Wema
můžem přes mail případně nejaké vymenit. neco za neco. ozvy se !re: Klapka na 175/477 .
25. 03. 2006, 20:35:04 krosmen
Chtěl jsem ti nějaké plány poslat, ale nějak mi blbne mail.re: Klapka na 175/477 .
25. 03. 2006, 22:26:18 wema
zkus to opravit .. byl bych rádre: Klapka na 175/477 .
26. 03. 2006, 16:58:19 Wema
To co jsi mi poslal jsi mi poslílal už dříve. To už mám.re: Klapka na 175/477 .
26. 03. 2006, 17:28:25 krosmen
Já jsem si to myslel a nemáš nějaké jiné plány? Viděl jsem 250/353 s přední vidlu z ČZ 516 a nevypadalo to moc složitě. Zdá se mi že hlava řízení nebyla předělána.re: Klapka na 175/477 .
29. 03. 2006, 18:39:07 Wema
No jo no ... přední teláky to je věčná spoušť. Videl jsem na hodně jawách teláky z 980 nebo tak a sedely tam slusne, ale kde je v dnesni dobe levne sehnat ??? Spis jsem se dival z ČZ 175/477 ... ty vypadaji odolne :-) a dali by se mozna i za dobrou cenu nekde schrastit.re: Klapka na 175/477 .
29. 03. 2006, 19:36:17 krosmen
Teláky z 175/477 jsou to samé já totiž 477 mám a nic moc a mají ještě o 3cm menší zdvih spíš bych sehnal nějaké z te 980 nebo nějaké jiné. Já možná budu mít celý komplet rám z krosky ČZ.