Odlehčování klikovky .
5.01.2006 wema@centrum.cz
Zdravím vás. Chtěl bych na mé upravené Jawě 250 odlehčit klikovku. Myslím že po odlehčení půjde lépe do otáček ale taky rychle z otáček. Prý ale zase ztratím krouťák .... prej něco za něco ! Co vy na to ? A myslíte že jí mám ubrat z boku (jako ztenčit setrvačníky) a nebo ubrat setrvačníky po obvodu (zmenšit velikost setrváku na menší průměr)??? Mám z toho trochu strach protože je to docela zásah do motoru. Hlavě mi nepiště že to nemám dělat .. stejně to udělám :-) díky za rady ....re: Odlehčování klikovky .
5. 01. 2006, 17:20:51 klejma@seznam.cz
Nedělej to....!:) 1Když ubereš ze setrváků kliky...musel bys zbývající prostor klikovkovku něčím zaplnit(protože by se ti dostávala špatně směs do přepoštěcích kanálů...=asi by to skoro nejelo!!!) 2Další ještě MONHEM ZÁVAŽENĚJŠÍ\"neřešitelný\" problém je: vyvážený klikový mechanizmus tvoří jejen setrváky! ale i ojnice+píst!!!(proto setrváky nejsou jen dva válce a mají nasobě díry nebo jsou z části odřízlé..) Pokud něco ubereš ze serváku musíš něco ubrat i z pístu nebo ojnice(aby vnikla rovnováha!!!) a toto v domácích podníkách NIKDY neuděláš!!!!Při otáčkách motoru je i malilinkatoučkatá nevyváženost=odstředivá síla že ti motorka bude skákat 1m(zničí ti to ložiska na klice...)----------Ale jinak celkem dobrej nápad odlechčit trochu setrvačné hmoty(já to mam u mé čz380) Poměrně velikou setrvačnost má totiž také zapalování=to lze zaměnit za jiné s lehočkým rotorem(mam červený motoplat z 516,ale nyní si budu s pomocí otce vyrábět zapal. vlastní výroby..)........Fandim všem ladičům..Zdar KLEA!(moje mota jsou v fotogalerii\" 380/suzuky\")re: Odlehčování klikovky .
5. 01. 2006, 17:29:08
Poradim ti lepsi napad .. kup si motor cz nebo celou moto .. a prestanes resit takovyhle problemy .... nechtel bych te zrazovat od tveho nadseni .. ale tovarni motokrosy jsou tovarni a seriove cestovni moto jsou seriove , nerikam ze z toho nejaky konik navic nedostanes , ale ty motory jsou koncipovany trosku jinak . a nejde jednom o vykon ... jde i spojku , prevody atd .... a nokonec , ve vysledku useris i nejake penize ...
ZDAR
re: Odlehčování klikovky .
5. 01. 2006, 19:45:16 Jirka89
jestli mas normalni silnicni motor tak na ty je klikovek dost......tak jestli mas 2, tak bych to zkusil a uvidisre: Odlehčování klikovky .
6. 01. 2006, 00:29:47
Uber z tych zotrvacnikov z obvodu, a ako pisal klejma treba potom tu fugu vyplnit, nalisovat tam nejaky hlinikovy kruzok.re: Odlehčování klikovky .
6. 01. 2006, 14:09:26 klejma@seznam.cz
Nazdar.....Viděl sem tvé moto v galerii(nic moc...)..a reagoval sem na to odlechčování klikovky...:-))))Jestli chceš upravovat motor jawy kejvačky...ten má velikou životnost(proč ne...!!)....--------1Já bych v první řadě udělal laděný výfuk!!!Tam jak ti vejfuk vede svisle (místo té tenké)navařil bych o dost sinější trbku (asi 3-4krát)a na tu ouzkou to napoj z obou stran jakoby trychtýřem(aby nebyl odpor v prodění..)A dále bych dal naopak slabší trubku vedoucí pod sedačkou k tlumiči výfuku..)Čim blíže od válce se výfuk začína rozšiřovat tím je posunut výkon výše v točivém momentu(budeš mít o něco lepší výkon ale motor nepude od spoda tak dobře..!)-----------------2Dále bych udělal delší sání před karburátorem(obdobný výsledek jako u 1...)----3 Klapkami bys zlepšil průběh(na to bych se ja asi vysral....jestli si šikovnej,proč ne..!!)-------- 4 Nějaké jiné zapal se lehčím rotorem!(stejný výsledek jako když odlechčíš kliku..PRUŽNOST MOTORU!)..........5kevačky maj nízký kompresní poměr(velký objem nad pístem když je v horní úvrati!!)..Zvýšíš=když snížíš hlavu(pozor aby ti píst nenarážel=já bych ubrousil spíš vršek vložky válce...stejnak jen o malililinkato!)= +pružnost i výkon!---------6Posunul bych o něco výše(asi max 0-4mm!) hranu výfukového kanálu ve válci--jak vede výfuk(funkce přívěry u new dvotaktů..)..POZOR! musíš dodržet klenbu vrchního okraje,jinak by ti to chytlo kroužky!!!(stejný výsledek jako u 1...)............7(leštění kanálů...větší průměr karburátoru než org.....menší odpor filtru a tluimivky výfuku) SKORO nepomůže!!!!!(na to ser!!!!)................................ - ....................................I - když mám čz krosky s motory skoro v orginálu(ty mají výkonu na svou životnost až až!!) ...ladění motoru(havně dvoutakty) je můj nevětší koníček!!! (s bratrancem si upravujem Jawu kejvačku 350..:-))posílam ti foto na email...:-)re: Odlehčování klikovky .
6. 01. 2006, 15:08:21 cz-motokros@seznam.cz
Myslím že cesta pokus omlyl , u odlehčování klikovky , nebude tim nejlepsim resenim ... zkus si opatrit nejakou odbornou literaturu ..
Obecne bych rekl ze to nebude \"jen tak\" , radsi bych svoje usili investoval do jine oblasti ...
Jaromir S.
re: Odlehčování klikovky .
6. 01. 2006, 19:22:21 wema@centrum.cz
Sorry hoši .. už jsem to udělal ... vzal jsem to z obvodu a ubral na každym setrváku 5,5 mm a celkovou hmotnost 7,5 kg jsem odlehčil na 7,1 kg. Jak píšeš s tím prostorem kdy by se mi palivo dostávalo špatne na píst jsem to vyřešil tím že jsem do vylehčovacích otvorů natlačil napařený korek ... klikovku si nechám vyvážit u odborníka. Hodně zdaru ladičům ... Vojtare: nejede mi jawa 350 .
26. 04. 2008, 13:34:00
Asi mám špatný předstih a ja to neumím vyladit.A nebo je to kladívkem poraďte mi co s tím jezdila,ale teď když ji rozjíždím tak de kouř jen z pravého výfuku a z druhého sem tam,ale spíš vůbec.Pls napište sem z toho uplně v pasti Dík
IP : 195.22.57.169
re: Odlehčování klikovky .
27. 04. 2008, 11:30:39
tak na klikovce když chceš něco ubrat na motoru z kejvačky tak je nejlepší udělat táhlé zkosení na vnějších obvodových stranách setrváku mezeru která v motoruvznikne je potřeba vyvložkovat aby mezi setrvákemablokem motorubyla co nejmenší mezera získáštim kompresi klikovkunech vyvážit i s pístem odborníkovi na stroji dej na klikovku jehlový ložiska vylešti a slícuj kanály a dále se upravuje píst zbroušením hran nebo vybrušovánímpísmena Y hrany musí však být zbroušené ořesně naproti kanálkům když uděláštohle tak dotoho stačí už jen lejt slušnej olej z benzínem a z kejvačky máš slušný žihadlo je to ale pracný a dá se to snadno posrat IP : 77.236.208.34