Jirka89: pro KTM 500 .
25.11.2005 Jiri.Tyrk@seznam.cz
cau me sa ta tva KTM moc libi, ale zajmalo by me proc ji vubec prodavas?? asi si chces koupit neco novyho co?? sice bych takovou kubaturu nechtel, ale strasne rad bych se na takovym stroji projel. škoda, ale fakt ti ji musim pochvalit. a myslim ze 29000 je celkem dobra cena (jasny je ze kdyby byla za 5000 tak by to bylo lepsi :-)) ale vzhledem k tomu co tam ma vsechno novyho je to fakt dobry. Cus Jirka89re: Jirka89: pro KTM 500 .
26. 11. 2005, 09:54:27 BenJi
Zdar. Díky za chválu :-). Ta mašina je můj miláček. Jede parádně a mám s ní krásný zážitky ale musím ji prodat protože kupuji další stroj a 2 motorky by se mi nevešly do garáže.:-( Kdyby to šlo tak bych si ji samozřejmě chtěl nechat ale garáž mám v podnájmu a moc si tam nemůžu vymejšlet tak je holt na prodej.
A tý kubatůry se člověk bát nemusí. Je to sice 2-taktní půllitr a výkon to má ale je to na svůj věk krásně ovladatelný a celkově s ní nejsou žádný problémy.
Cena je myslím plně adekvátní. Zetky ve velmi dobrým stavu pod 25 tis taky nekoupíš a vzhledem k tomu jakou jsem jí dopřával péči a kolik je v ní nových dílů si myslím, že cena odpovídá.
Jinak ať to jezdí a jedný stopě zdar ;-)
re: Jirka89: pro KTM 500 .
27. 11. 2005, 20:42:59
http://www.benji.wz.czre: Jirka89: pro KTM 500 .
28. 11. 2005, 10:50:58 BenJi
Kdo to sem foukl? o popularitu nestojím :)re: Jirka89: pro KTM 500 .
29. 11. 2005, 22:43:55 Bob
Ani se ti nedivím, podle těch tvých stránek je ta motorka vlastně šrot. Zavařovaný válec, píst jen odlitek, že? A podbroušené ozuby převod. koleček, př. vidle jen CZ, originál mají být Marzocchi.
Nekoupil bych to ani za 10 000.
re: Jirka89: pro KTM 500 .
29. 11. 2005, 23:01:36 BenJi
Taky ti to nenutím. A tvrď si co chceš ale nejel jsi na ní. Válec vařenej nebyl a písty se normálně odlitky dělají. Ale ty si asi myslíš, že seženeš na Zetku kovanej píst co? Tak tě v tý doměnce nechám. Dělají se dva druhy pístů. Kovaný z fabriky nebo odlitky na všechno ostatní. První píst mi dělal pan Holátko, který byl reprezentant ČSFR v 60, letech a písty dělá něco přes 20 let takže to amatér není. Chyba prvního pístu byla ta, že byl porovitej materiál ale to nemohl nikdo tušit. Druhej píst jsem si nechal dělat v pístárně a brusírně Urba Kunovice a ten už je v poho. Mno a kdybych měl něco co bych chtěl zkrýt tak to asi nenapíšu na svý stránky. To tě Bobe ale nenapadlo ;-)re: Jirka89: pro KTM 500 .
30. 11. 2005, 15:55:31 Pepa H, 3xy@seznam.cz
Nedalo mi to a na ty stránky jsem se taky podíval. A tam se píše:
\"rozletěl se mi píst a doslova vyramoval vložku a napraskl mi válec takže jsem si to musel nechat všechno dělat znovu na zakázku a tak to nějakou dobu trvalo. Teď už se mi dokončuje píst a vložka. Válec už mám zavařenej..\"
Tak je vařenej nebo ne? Buď kecáš tady nebo tam.
Dále:
\"Doděláváme nový výfukový koleno\"
No, to je taky dobrý, určitě víš že výfuk má na výkon dvoutaktu jeden z největších vlivů. Ale snad ho děláš podle originálu.
A s pístem to bude zrovna tak, servis KTM v Německu mi na můj dotaz sdělil že továrna KTM v servisních návodech i pro půlitry přímo předepisuje \"geschmiedet kolben\" tedy kovaný píst, takže tam nic jiného nejde dát. Je to kvůli velkému průměru pístu, kde nelze u odlévání zaručit nepórovitost a musel by se každý píst rentgenovat.
Ty jsi chytřejší než továrna? Zatím to vypadá že Bob má docela pravdu.
Já sám mám KTM 250 z r. 1980, tak trochu vím co tyhle motory umí a potřebují.
.
30. 11. 2005, 22:35:33
re: Jirka89: pro KTM 500 .
30. 11. 2005, 22:35:33 BenJi
Kecy mám napsaný na svejch stránkách. Dělal jsem je z nudy a aktualizuju jednou za uherskej rok. Přiznávám, že v \"aktualitách\" mám blbiny. Nebyl naprasklej válec ale spodní část vložky. Tu mi původně Holátko chtěl zavařit ale nakonec jsme to vyřešili jinak. Udělali jsme celou novou vložku.
S výfukovým kolenem problém nebyl. Pomáhal mi s ním známej, co dělá už nějakej ten pátek do motorek a sám má KTM 495\'81 a ČZ 380. S tím pístem. Průměr to má 92mm, to je pravda ale kovanej píst jsem na to nesehnal. Kdyby byl k mání tak ho samozřejmě vezmu ale ve Wisecu ani ve Vertexu ho nedělají. Mají maximálně na Hondy průměr 90mm. Mno a v Sette KTM mi sdělili, že se mi ho pokusí sehnat a ozvou se ale nějak se na mě vys...i a čekal jsem na jakoukoli odpověď asi 3 měsíce a pak mi sdělili, že už ho nemaj ani v Rajchu na skladě takže jediná možnost byl píst nechat udělat z univerzálního odlitku. Ty se zcela běžně používají bez větších problémů v jakýchkoli motorech. Jak u krosek tak třeba u Liazky.
Originální koleno jsem neměl k dispozici. Předchozí majítel použil koleno z 514ky a na nedostatek výkonu nebo nějakej špatnej průběh výkonu si kvůli výfuku stěžovat nemůžu. Já jsem za celou dobu ani jednou neřekl, že je motorka v původním stavu. To snad vzhledem k roku výroby ani nejde ale dělal jsem pro ni vše co bylo v mých silách.
No a s tím \"že já jsem chytřejší než továrna\". To si nemyslím ale co jsem asi měl dělat? Vzít si kovadlinu a vyklepat si píst ze stovky hřebíku? Příjde mi to tady jako hon na čarodějnice. Já nemám zapotřebí lidem lhát.
re: Jirka89: pro KTM 500 .
30. 11. 2005, 22:53:50 BenJi
A ještě něco. Nevím jak je to u tvý 250 ale na 500 kovaný písty v KTM nemají. Nemohl by jsi mi prosím dát nějakej kontakt, kde bych ten kovanej píst sehnal? Obvolával jsem všechny výrobce pístů a nikdo takovej průměr neměl proto by mě zajímalo, kde bych mohl s požadavkem uspět. A i když \"pullitříka\" prodám tak nikdy nevím, kdy se mi takovej kontakt může hodit ;-). Díky a ať to jezdí...re: Jirka89: pro KTM 500 .
19. 02. 2008, 20:26:30 tomas.divisek@seznam.cz
Chtěl jsem se jenom zeptat ohledně těch pístů???Mám taky KTM 500MX z roku 1986 a sháním na ni taky píst,je prasklej na plášti pístu a ten dobytek předemnou to jenom zavrtal a nic my neřekl.Když jsem ho scháněl u jednoho opraváře motorek u nás tak my řekl že se repasa nedělaj a novej originál stojí přez 10 000kč.Předem děkuji za jakoukoliv odpověď. IP : 195.47.77.113
re: Jirka89: pro KTM 500 .
10. 04. 2011, 15:23:18 wegnn@seznam.cz
nazdar kluci nevite nekdo kde bych sehnal nejaky dily na ktm 500mx IP : 178.23.218.48