MX-ON-line poradna

Iridium .
29.06.2008      driftak
     Zdarec chlapi.... mate nekdo zkusenosti s iridiovejma svickama? me na te me potvore docela odchazej a co sem se bavil s klukama na motokrose tak mi rekli ze iridiova neprobije a vydrzi treba 2 roky... neni to zrovna nejlevnejsi proto se chci ujistit.. dikec

re: Iridium .
29. 06. 2008, 20:44:45      pajda
     iridiovka drží pokud ji neuleješ.Mladýmu jsem ji koupil do CR 80,jednou ji ulil a je kaput.Tak kupuju měďáky a je pokoj.Do 125 je ideál kdo ji kroutí.Já ji mám v čz 519 a bez problému a v crf 450 taky.Jen ta cena..........
IP : 88.146.180.2

re: Iridium .
29. 06. 2008, 21:41:44      kupcik@seznam.cz
     Je potřeba zvážit do jakýho stroje ji budeš dávat. Obyčejná řada Brisků je dostatečná a zatím s ní mám ty nejlepší zkušenosti. Dělají je do všech možných strojů. Není choulostivá na ulití a jiný trápení který jim nachystáš a cena je zanedbatelná. Já osobně jsem se vypekl s NGK a Boschama a Brisky je nahradily bez problémů a na jednu svíci jezdím rok a bez problémů.
IP : 82.117.159.147

re: Iridium .
30. 06. 2008, 22:19:33      driftak
     no mam to v CR 250 1985 uz sem ne podarilo zalit 2x NGK BR8NG a zkusil sem brisk L11S a taky sem ji zalil... ani nevim jak... :( A ty medeny... slysim prvne... jak sou choulostivy na zaliti? co za znacku, jaka je cena?
IP : 88.101.161.146

re: Iridium .
1. 07. 2008, 07:47:17      Pepík, 3xY@seznam.cz
     To je jak ve Švejkovi - Cínofý, Ólofěný, Šélesný :-))

Iridiová nebo měděná svíčka je označení podle materiálu elektrod. Iridium se používá pro výkonná kondenzátorová zapalování a lépe odolává opalování mohutnou jiskrou. Měď zase dobře odvádí teplo, takže je vhodná pro motory s velkým kompresním poměrem.

Materiál elektrod ale nemá skoro žádný vliv na ulití svíčky. Při ulití se dostane vlhkost ze spáleného benzínu na izolátor který drží střední elektrodu a ten se prorazí. Často jsem slyšel že izolátor svíček NGK je pórovitý a tím pádem náchylnější na svod. To nemohu povrdit, pod mikroskopem jsem ho nezkoumal.

Podle mně je tak v 50 procentech za ulití svíčky odpovědné špatné seřízení karburátoru, 20 procent bych dal na blbý způsob jízdy (jezdec málo tahá za plyn) a zbytek je nevhodně volená tepelná hodnota svíčky, kdy moc studená svíčka nedosáhne samočisticí teplotu.

Já používám Brisky. Jejich kvalita je velmi dobrá. Pro zajímavost - vyrábí i svíčky do dragsterů a to umí jen málokdo.

IP : 83.208.233.27

re: Iridium .
1. 07. 2008, 12:15:53      pajda
     omlouvám se,trošku špatně jsem napsal příspěvek.
Iridiovou svíčku mám v čz 519 a crf 450.V obojím drží bez problému
V cr 80 jsem dal mladýmu obyčejnou svíčku s měděnou elektrodou(nebo pomněděnou)Bosch.Drží bez problému a stojí kolem 80kč.Karburátor a vše ostatní je dobře naladěný problém je v tom že když zalehne,motorka chcípne a než jí zvedne tak teče benzín do difuzoru.Zvedne motorku,šlápne a je po svíčce.
NKG už vůbec nepoužívám,o jejich citlivosti na ulití se tu už psalo a bohužel je to pravdivé.Koupil jsem Denso,ale ta cena.Rád podpořím českého výrobce BRISK ale nevím kde sehnat nějaké přepočtové tabulky.
IP : 88.146.180.2

re: Iridium .
1. 07. 2008, 22:58:14      driftak
     jo tak.. dikec... nemam se svickama zkusenosti.... tabulku najdees tady http://www.schrems.cz/index_soubory/Page758.htm a nebo podle typu motorky najdes primo na strankach brisku
IP : 88.101.161.146



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S