MX-ON-line poradna

Znovuzmagnetování rotoru .
7.12.2007      michal
     čau chlapi, chtěl sem se zeptat je složité nechat znuvu zmagnetovat rotor na 380, nevite kdo to dělá a kolik to stoji? dik za pomoc

re: Znovuzmagnetování rotoru .
8. 12. 2007, 20:36:42      cztakpalo@gmail.com
     cau,u nas na Slovensku nam to robi chlapik čo opravuje štartéry na auta

IP : 62.168.66.10

re: Znovuzmagnetování rotoru .
9. 12. 2007, 21:56:42      Jirka.easyrider@seznam.cz
     Ahoj - potvrzuji, rotor 380tky jsem nechával zmagnetovat také u člověka, který se zabývá autoelektrikou (startéry, alternátory apod.). Jen se chci zeptat, jak se ti porucha projevila? Chceš magnetovat původní rotor, na který motorka jezdila nebo jiný? Mám bohužel jednu negativní zkušenost - původní rotor nám již zmagnetovat nešel a ten co jsme koupili použitý, tak měl přenýtovaný střed - ani po zmagnetování (úspěšném) zapalování nevyrábí dostatek energie, aby to stačilo na jiskru - po prověření VEŠKERÉ elektroinstalace a konzultaci s lidmi, co 380 jezdili, jsme došli k závěru, že došlo při nýtování patrně k rozhození polohy středu vůči vnějšímu kolu s magnety. I když jsem tento dotaz nezakládal, chtěl bych poprosit zkušenější jezdce, zda by mohli poradit co s tím? (Pozn. motorka je jinak OK - po odpojení původního zapalování a připojení akumulátoru chytne na první, jde do otáček a lze s ní naprosto standardně jezdit-dokud se nevybije aku, cívku v zapalování jsme dávali koupenou nově převinutou + vyzkoušeli další 2, kladívko i kondenzátor jsou nové, všechny dráty nové...)
IP : 85.160.5.162

re: Znovuzmagnetování rotoru .
11. 12. 2007, 10:58:09      kupcik@seznam.cz
     Co popisuješ může mít několik příčin. Magnety v rotoru musí být seskládány a magneticky polarizovaný na přeskáčku, zjistíš jiným magnetem k jednomu se bude přitahovat druhej vedle odpuzovat. To je první předpoklad správné funkce. Další problém může být právě v těch převinutých cívkách a jejich propojení. Cívky musí být namotány stejným směrem aby se v nich tvorilo napětí potažmo proud stejné polariry a tudíž se sčítalo a ne aby se navzájem nulovalo. Další je propojení cívek sériově nebo paralelně!!Doporučuji zapojit jen jednu cívku a druhou nechat nezapojenou.Tím budeš eliminovat protiběžné namotání a problém v mezizávitovým zkratem. Pokud je rotor jinak nanýtovaný tak by to mělo vycházet že se kladívka rozpínají když jsou jednotlivé magnety naproti polovám nástavcům cívek(složené plechy) Pak jsou cívky nabuzeny na maximální napětí.Další věc zkontoluj VN cívku na jaké je napětí?Klidně tam může být daná 12V a to by moc ideální nebylo. Jinak pokud ti to jede z baterie není problém není v kladívku ani v kondenzátoru! Samozřejmě je potřeba použít i svíčku té správné teploty.
IP : 81.92.149.241

re: Znovuzmagnetování rotoru .
11. 12. 2007, 21:26:48      Jirka.easyrider@seznam.cz
     Magnety v rotoru jsme kontrolovali přesně jak popisujete magnetem a jsou na přeskáčku. VN cívka je určitě na 6V. Cívky do zapalování máme celkem 3 - 2 použité a jednu jsme koupili nově navinutou. Zkoušeli jsme všechny jednotlivě a pak i vzájemně různě propojovat - ani v jednom případě se nepodařilo vyloudit kloudnou jiskru. Tu polohu magnetů rotoru vůči pólům cívky v okamžiku rozevření kladívek musíme ještě prověřit - tohle jsem nevěděl a dost na to sázím :o)
Děkuji Vám za pomoc!
IP : 85.160.22.197

re: Znovuzmagnetování rotoru .
12. 12. 2007, 19:47:11      Pepík, 3xY@seznam.cz
     Jen dodám - při všech pokusech s nastartováním na akumulátor musí být odpojeny původní cívky na statoru od instalace. Nejlepší je úplně je vymontovat. Jak se dostane stejnosměrný proud do cívek, tak se z nich stane elektromagnet se stálým mag. polem, které SPOEHLIVĚ odmagnetuje magnety na rotoru.

IP : 83.208.233.27



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S