nejde do otáček .
22.06.2007 bengis@seznam.cz
Zdar chlapi, děláme generálku na 25/513..měl jsem v háji spojku, tak tu mám teš jak novou...dělali jsme hladinu v karbecu (trysky tam mám správný),předstih, nová svíčka a filtr (ze stovky),novej kondík+další maličkosti a motorka pořád nejde do otáček..Na místě ji je problém natočit - jen vrací a trochu zuabublá..z kopce není problém, ale je špatná reakce na plyn (vzduch mám 1 a 1/2) - ale při štelování vzduchovým šroubem neprojevuje skoro žádnou reakci..poměrně dost to kouří, občas střelí do výfuku a otáčky nejsou moc vysoké - pak se to dusí..nevíme už čím to je..napadlo nás špatně nasazené gufero - že by to nasávalo olej z převodovky? Poraďte prosím...vůbec to netočí(ale mě jo :-)re: nejde do otáček .
22. 06. 2007, 20:06:09
Jo a ještě sem se chtěl zeptat...Mám na ní hlavu zřejmě z 380ky - nevíte jaký to má vliv na jizdní vlastnosti? Výhody - nevýhody? Díky za odpověď. IP : 85.71.132.28
re: nejde do otáček .
23. 06. 2007, 10:25:59 kupcik@seznam.cz
Nevím co si mám představit pod tvým pojmem generálka? Po generálce musí motor chodit jak švýcarský hodinky. GO se skládá z několika kroků. Trochu tobě i ostatním přiblížím, bo termín GO u mě znamená: výbrus, novej píst(čep + jehly) a kruhy,výměna jehel na klice a její znovuvycentrování.Všechny ložiska co jsou v motoru nové to samý gufera a O kroužky. Dále kontrola kol v kvaltovnici, v případě potřeby výměna nebo podbroušení kamenů. Pak následuje sborka, která se skládá s naprosto dokonalého vymezení převodovky. Doporučuji sesadit kartery bez kliky a vymezit hřídele, aby řazení šlo tak jak má a hřídele nelítaly v karterech a kolca do sebe padaly jak malina. Samozřejmostí jsou nový lamely a plechy, pokud je vymlácenej koš tak i ten (nezapomeň na ložisko v přítlačáku). Pokud toto uděláš odpovědně tak tomu se říká GO. Po těchto úkonech musí motorka jezdit jak šlak a bez poruch minimálně sezonu. Jestli jsi při GO jen vyměnil lamely tak aspoň víš co bude potřeba ještě dodělat aby jsi tu GO dokončil. Při troše štěstí už ti to nepřijde ani na moc velký prachy lamely už máš, možná jsi dal nový i plechy. Jinak hlavu s 514 by jsi na 513 asi nenasadil, mají trochu odlišný vrtání a nějak by to na sebe nepasovalo. IP : 82.117.159.147
re: nejde do otáček .
23. 06. 2007, 10:41:30
jo to je pravda hlavu z 380 by jsi tam nedal má větší vrtání a možná proto to nejde do otáček utíká ti komprese IP : 88.146.207.2
re: nejde do otáček .
23. 06. 2007, 16:59:02
Díky za vysvětlení...můj první problém byl se spojkou a tu už mám vyřešenou..Šlape jak má, lamely i plechy mám nový.Po výbrusu to bylo když sem to kupoval a moc jsem na tom nenalítal, páč krát ce po koupi nechtěla jet,takže výbrus sem nedělal. Ložiska mám i v přítlačáku nový.S tou hlavou jsem se ptal, protože se mi nezdálo, že mi přesahuje přes žebrování válce. Tak bude asi zřejmě z jiného typu 250..Komprese mi sice utíkala, ale to už je taky vyřešený..Už nevím, v čem by to mohlo být...S řazením problémy nemám..Kvalty mi tam jdou pěkně a nevyskakují mi...Nevím co tomu chybí.Ložiska a gufera mám nové...Jedno tam šlo hůř nasadit, tak nevím, jestli si to nepřisává olej..páč jinak fakt nevím co s tím může být.. IP : 85.71.132.28
re: nejde do otáček .
23. 06. 2007, 17:03:30
Ta mašina musí letět, jak pila a přitom je to zdechlý..vytočím to tak cca do 4 tisíc..pak se to dusí, střílí to a reakce na plyn je mizerná..kousek se jet dá a pak to zdechne..divný.. IP : 85.71.132.28
re: nejde do otáček .
23. 06. 2007, 22:03:39 slash87
Mne to iste robila 125, chyba v spojoch zapalovania, ak sa zohrialo, asi niekde skratovalo aleboco, nedavalo stale iskru a tym padom aj dymilo, a ako pises reakcia na plyn takmer ziadna... Zapalko som spravil poriadne a uz leti ako diva... Akurat sa mi vysrala guma od karbecu k valcu, musim zohnat nejaku bo asi saje vzuch, dusi ju a za tepla zdochina... Planujem do nej nove supatko a ihlu, dalej tu gumu a malo by to byt ok IP : 195.98.17.108
re: nejde do otáček .
24. 06. 2007, 12:20:43
tak jsem ještě k tomu zjistil, že v mašině zůstaly jen cca 2 dcl oleje a přitom jsem tam dával nedávno nový olej až po výpustný šrou což by mělo být 6 dcl...Ale zase na druhou stranu nechápu, kam to zmizelo, když to skoro ani nejelo...řekněmě pár desítek minut a ktomu ještě špatně a olej mi nikde neteče.. IP : 85.71.132.28
re: nejde do otáček .
24. 06. 2007, 14:23:46
já si myslím jestli ti neteče ten olej mezi kartry do klikovky nebo máš špatně daný gufera IP : 88.146.207.2
re: nejde do otáček .
25. 06. 2007, 08:03:32 kupcik@seznam.cz
Tak to je potom jasný saje ti od primáru, o nebo mezi škeblama( to se mi zdá ale málo pravděpodobný)! Z vlastní zkušenosti vím že toho dokáže vychlastat přes špatný gufero celkem dost. Asi jsi pohořel na tom na čem já s 514 ta rozpěrka mezi lágry není těch katalogových 30 ale 29,5 (i nový od p. Finka bylo potopený)A pak když tam dáš gufero 30x.... tak to saje jako hovado. Chvíli to drží a pak je to v prdeli. A veř že toho oleje vychlastá hodně. Pokud ji natočíš dej ruku za vejfuk a podrž ji ve vysokých otáčkách, pokud saje tak budeš mít ruku mastnou jako svině a bude smrdět po zubatejch kolečkách pak tě čeká rozborka a druhý pokus. Svíčka je určite černá a ochcaná olejem. IP : 81.92.149.241
re: nejde do otáček .
25. 06. 2007, 16:11:46 Lukas
Kdyz uz se tady resi ta rozperka... neni lepsi ji dat i s guferem na kraj a lozisko posunout? Pak pri takovymhle probpemu odpada puleni...Nevim teda jak u 514, ale u 981 sem to videl,ze se to tak dela... IP : 213.195.202.226
re: nejde do otáček .
25. 06. 2007, 16:16:52 Lukas
Kdyby ste to chtel nekdo videt,tak mam i fotku z nejaky knižky... IP : 213.195.202.226
re: nejde do otáček .
25. 06. 2007, 19:08:04 libor.98
vyšroubuj vypouštěcí šroubek od klikovkya zistíš c o ti vyteče jestli olej IP : 81.92.147.6
re: nejde do otáček .
25. 06. 2007, 20:37:26 dypid@atlas.cz
stale nevim o jaky rozpjere se bavite a o jakem guferu popiste mi to nekdo pac mam 380/514 a ty mi kouri ´jako svine tak nevim jestli to nemuze byt i tim ze je tam strasne bohata smnes(spatna hladina v karbeci) IP : 90.176.102.40
re: nejde do otáček .
26. 06. 2007, 10:12:15 kupcik@seznam.cz
Na straně od primárního kola jsou dvě ložiska a mezi nima je ta rozpěrka. IP : 81.92.149.241
re: nejde do otáček .
26. 06. 2007, 10:30:45 Michal5
Gufero je mezi ložisky proto, že jedno ložisko je mazané olejem z převodovky. Další důvod je, že krajní ložisko je blíž primáru tak na něj nepůsobí taková síla. Jinak složit to jako 250 jde. IP : 195.225.73.66
re: nejde do otáček .
26. 06. 2007, 12:17:47 frikulin@napis.to
pokud se nepletu, tak gufero je pod primárním kolečkem pak je ložisko, rozpěrka a druhé ložisko - takže gufero není mezi ložisky, to bylo možná u cesťáku, ale ne u motokrosu - jestli máš gufero mezi ložisky, tak ti to musí sát olej z převodovky IP : 80.188.58.18
re: nejde do otáček .
26. 06. 2007, 12:36:59 Michal5
to Frikulin: 380 je složená jinak než 250 IP : 195.225.73.66
re: nejde do otáček .
26. 06. 2007, 16:17:12 Lukas
Ja to mam u 380 taky tak jak pise frikulin.a myslim že 250 a 380 jsou slozeny uplne stejne... IP : 213.195.202.226
re: nejde do otáček .
27. 06. 2007, 14:12:36 kupcik@seznam.cz
Záleží na mechanikovi jak ji složí. Jde to tak i onak. Každá z variant má své pro a proti.514 nemá mazací dírku v karterech na druhý ložisko 513 ano.Ať je již domeček na gufero mezi nebo venku na fuknci motoru to nemá vliv. Na 514 je ložisko blíže primáru kvůli většímu zatížení hřídele a snížení střihu a vybrací hřídele. 513 je méně výkonnější tak se dávají ložiska blíže k sobě, bo nemá takovej krouťák.A nesporná výhoda gufera z venku je ta že se dá vyměnit aniž by se loupaly škeble od sebe. IP : 81.92.149.241