čz 175 .
30.04.2007 k
ahojte. Mám čízu stopetAsedmu a odešlo mi relé.slyšel jsem že lepši než kupovat to same je lepsi tam dat jine a to pod sedacku. Mam doma 6v rele z trabanta to by šlo ne?
re: čz 175 .
30. 04. 2007, 15:06:39 Pepík, 3xY@seznam.cz
Regulační relé má za úkol regulovat nejen napětí, ale taky proud. Napětí by bylo v pořádku, Trabant má také 6V, ale s proudem to bude horší. Pokud se nepletu tak Trabant měl dynamo 6V/220W a číza má 6V/50W. A to je docela podstatný rozdíl. Pokud budeš mít vybitou baterii, tak po nastartování to do ní požene plný proud který bude dynamo schopné dát. Tím se akumulátor ničí. A při případném zkratu ti to neomezí proud a s velkou pravděpodobností dynamo shoří. Nějaký čas to fungovat bude, záleží jen na tobě jestli to chceš risknout.
Relé jde v určitém rozmezí seřídit a nebo i upravit na nižší výkon, ale k tomu potřebuješ docela slušné měřáky a hlavně zkušenosti.
IP : 213.191.113.120
re: čz 175 .
30. 04. 2007, 16:41:24 kadlcekmiroslav@seznam.cz
no to by me taky zajimalo jak to bude fakcit....chcu tu stopedttttasedmu prodavat a nefakcí mi relatko a mam rele z trabika a tak jak pise pepik tak ho tam dam a jestli casem shori...tak uz to muj problem nebude...hih. jak to tam zapojit? IP : 212.111.4.66
re: čz 175 .
30. 04. 2007, 17:10:45 kadlcekmiroslav@seznam.cz
jak by to rele šlo upravit na nizsí výkon?
IP : 212.111.4.66
re: čz 175 .
1. 05. 2007, 07:49:23 Pepík, 3xY@seznam.cz
Celkem jednoduše. Zvýšením počtu závitů na proudové cívce a snížením síly přítažné pružinky.
K tomu potřebuješ stabilizovaný zdroj napětí od 4 do 10V, který je schopný regulace po desetinách voltu. Měl by zvládnout dávat proud do 40A. Taky siloměr co měří s přesností na desetiny gramu by se hodil.
K tomu patřičný měřák proudu a zátěžový odpor který ten výkon pobere bez změny svých hodnot. Ten by šel v nouzi nahradit velkým 6V akumulátorem, např 6V/84Ah právě z Trabanta.
Možná by bylo dobré napsat výrobci o regulační charakteristiku. To je takový graf podle kterého uvidíš kam se můžeš dostat se stávajícím zapojením a jak moc budeš muset upravovat.
A pak budeš měřit, namotávat závity, štelovat sílu pružinky, znovu měřit ...... a na motorce se pro samé laborování už letos nesvezeš.
Vykašli se na to a sežeň si starší originál relé.
IP : 213.191.113.120
re: čz 175 .
1. 05. 2007, 07:57:40 botikmartin@seznam.cz
znam jednoho co dela nove rele co sou primo na zapalovani,stoji neco kolem 350kč IP : 88.102.251.194
re: čz 175 .
1. 05. 2007, 20:57:41 driftak
nekde v brne se da koupit elekronicky rele za 300,- ale videl sem je i nekde na netu... hledej urco najdes
IP : 88.101.161.146
re: čz 175 .
2. 05. 2007, 17:17:38 fichtl
Stačí ty pružinky vyhodit aby to lehčeji přitahovalo a nepotřebovalo to tolik voltů. Pak to nespotřebuje ani tolik ampér a baterka se ti dřív nabije. IP : 85.160.106.157
re: čz 175 .
3. 05. 2007, 07:24:17 Pepík, 3xY@seznam.cz
Fichl: Ty už to radši nehul. Nemáš ani páru jak regulátor funguje a chceš někomu radit. IP : 213.191.113.120
re: čz 175 .
4. 05. 2007, 19:28:40
tak už jsem koupil nové, ale neni to uplne origo do zapalovani, je take velike dava se pod sedacku, je asi tak velke jak to z trabanta.ale nevim moc jak ho zapojit jsou tam vyvody D,M,B a na číze je to označeno čísly tak co na co zapojit? IP : 212.111.4.66
re: čz 175 .
1. 08. 2008, 19:17:50 keny999@seznam.cz
to je jednoduchý sežeň schéma na novější 175(http://cezeta477.wz.cz/data/cz-175-477/eletrika.htm) ale já když tam zapojil to z trabanta tak to ani nic nedělalo IP : 90.177.243.193
re: čz 175 .
2. 08. 2008, 09:06:42 jirka
až si tu tvoji motorku někdo koupí,tak bude asi nadávat,až si bude muset koupit originální relátko a vrazit do toho nějakých 500.-Kč,pokud tímto způsobem není ,,upravená,, celá,doufám, že si koupíš nějakou lepší a že prodávají ti jí upraví stejným způsobem IP : 77.48.172.226
re: čz 175 .
3. 08. 2008, 18:27:11 Peťák
Slyším tady samé rozumy jako, že trabantové relé reguluje proud :-) typuji tento rozum na studenta prvního ročníku oboru elektrikář , cívka spíná pouze podle napětí na baterii, toť vše. Když na baterce není dostatečné napětí relé je sepnuto, je-li dostatečné napětí na baterii, relé rozepne. Stačí jenom trošku roztáhnout pružinu na relé z trabanta a tím pružina bude klást menší sílu kotvě relé. A bude spínat při nižším napětí. Po této úpravě ti to zaručeně nebude fungovat, takže se na to vykašli a kup si originál.
IP : 85.160.70.145
re: čz 175 .
13. 08. 2008, 23:20:31 chip@cb-decin.cz
Tak panove sama picovina. Tak zaprve rele nema proudovou regulaci ale proudovou ochranu proti pretizeni ( to je tluste vynuti na civce rele ) , zajistuje aby jste nepretizily dynamo a za druhe rele z trabanta reguluje buzeni statoru v zive casti a rele u motorky v mrtve casti. tj ze regulace probiha tak ze stator je trvale pripojen na kostru a druhy vyvod \"M\" se reguluje proti zive casti a u motorky je to obracene. Rele lze pouzit za predpokladu ze prohodite stacionarni kontakty regulatoru mezi sebou nebo uzemnite vyvod \"M\", rozpojite uhlik od statoru a vyvod statoru privedete jako \"M\" do relatka. Proudova ochrana uz nebude fungovat to je snad jasny ze 220W vam dynamo z motorky neda a proto je dobry mezy uhlik \"D+\" a rele vlozit pojistku na pozadovany proud vcetne kratkodobeho zatizeni. IP : 77.104.249.133
re: čz 175 .
13. 08. 2008, 23:36:29 chip@cb-decin.cz
A k prispevku soudruha \"Petaka\" viz. kopiruji >>> \"typuji tento rozum na studenta prvního ročníku oboru elektrikář , cívka spíná pouze podle napětí na baterii, toť vše. Když na baterce není dostatečné napětí relé je sepnuto, je-li dostatečné napětí na baterii, relé rozepne\" <<< bych dodal ze by sam mnel vratit do skoly. Rele z baterkou nema nic spolecneho. Ma dva okruhy tj. dva kontakty , jeden prepinaci (regulacni) a jeden spinaci ktery sepne a pripoji vyrobenou energii k palubni siti kdyz dynamo dosahne pozadovaneho napeti. Vyndate baterku strcite do stroje a vrci. Dynamo se vybudi zbytkovym magnetizmem. Jemu asi blika kontrolka dobijeni jak ma nabitou baterku. Hmm IP : 77.104.249.133