Jak šetrně vypnout .
24.04.2007 jiri_coufal@seznam.cz
Čau kluci,
mám dotaz: jak šetrně vypnout 980 a přitom mít volnoběh. Přemýšlím o zabudování vypínače, myslel jsem přerušit jeden drát k cívce, co je pod nádrží a vyvést to na řídítka. Pak jsem ale začal přemýšlet, protože znám princip přechodného jevu, když z obvodu chceme odpojit cívku, zda by to nebylo nebezpečné. Pak jsem také slyšel, že se elektrika na krosu zkratovávala, nevím do jaké míry je to šetrný, já když slyším \"zkrat\" tak mi to moc optimistické nepřijde. A potom, k čemu na karburátoru slouží taková měděná trubička, co je vyvedená ven, myslim že z plovákové komory, a míří směrem k zadnímu kolu...je to nějaký \"přepad\" nebo odvzdušnení? Děkuju
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 15:02:34
ja ji vypinam tak,ze pres cudlik ukostruju kontakt od kladivka. Ma to bohuzel jednu nevyhodu,ze kdyz se zasekne plyn,tak to moc nechcipa :)..vyzkouseno osobne. Zrejme je tam moc vysoke napeti. U bezkontaktu nevim. Nektere maji primo vyvod na chcipak.
Ta trubicka je prepad...no spis odvetrani..Zrejme aby se tam nevytvarel pretlak
spal
IP : 194.212.223.67
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 17:42:58 fichtl
no nevim jak ten chcipak ale myslím že to dostává tím zkratem zabrat a když si pustíš několik voltu do kostry je teoreticky možný že by tě to mohlo kopnout ne? jediné šetrné řešení je volnoběh ale zase si musíš dávat pozor aby ti to nechcíplo já to tak zdechám ten cudlik nevim jak přesně funguje ale dělá se to IP : 217.197.149.169
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 17:47:35 svozil.petr@seznam.cz
Klidně to ukostři, budící cívka má vinutí z CuL drátu průměru 1mm, tomu se nic nestane. Pro spal - To muselo chytat v otáčkách detonace, nebo samozápaly. Vysoké napětí se bez budícího nevytvoří. S tou tubičkou je to tak jak píšeš, přepad a odvětrání plovákové komory. IP : 85.160.74.28
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 18:11:32 milan
Re fichtl: Jo,mohlo by tě těch 6 voltů kopnout,ale maximálně do pr.... :o))Primární cívla a indukční jsou dvě rozdílné cívky IP : 85.160.99.62
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 19:15:57 fichtl
nemyslím přes indučku ale přes ty kladívka IP : 217.197.149.169
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 20:01:38 Michal5
Trubička je hlavně přepad, když spadneš tak ti z ní poteče benzín z plovákovky, aby se ti nezalil motor. protože teplá a pořádně zalitá zetka moc nechytá IP : 195.225.73.66
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 20:25:37 Pavel
Re fichtl: Ty kladívka se ti ukostřuji až 8000 za minutu. A koplo tě to někdy? Snad by jsi nechtěl ukostřit vysokonapěťový kablík??? IP : 85.160.97.0
re: Jak šetrně vypnout .
24. 04. 2007, 22:10:27 fichtl
nekoplo já nemam vypinac a jestli myslíš ukostření na orig tak to mě taky nekoplo ale myslím že možné to je ne? IP : 217.197.149.169
re: Jak šetrně vypnout .
25. 04. 2007, 14:18:29 slash87
vsak sa karbec da nastavit tak ze na volnobehu po chvilke zdochne samo... alebo natiahnem ruku a odpojim fajku od sviecky :-) ked uz tak velmi to chces setrit... IP : 147.232.190.92
re: Jak šetrně vypnout .
25. 04. 2007, 15:34:42
pro svozil petr:
Hmm nevim,ale proste kdyz jsem spadnul a zasekl se me plyn,tak to tlacitko nefunguje. Muzu pokus opakovat,ze pridam plny plyn a zkusim to vypnout. Z nizssich otacek to funguje 100%.
IP : 194.212.223.67
re: Jak šetrně vypnout .
25. 04. 2007, 21:11:47 jiri_coufal@seznam.cz
pro slash87:
hele na fajfku si šahej sám :), plast neplast, tam neni 6 V, rána se nechá očekávat na 100%, prej pak z toho docela brní ruka :)
IP : 195.70.141.24
re: Jak šetrně vypnout .
25. 04. 2007, 22:13:56 svozil.petr@seznam.cz
Pro spal: Tam musela být asi někde jinde chyba. Pokud se zkratuje budící napětí, tak vysoké napětí okamžitě zaniká. Pár let jsem se živil jako televizní technik, tak mi tahle oblast není neznámá. Spíš bych to viděl na ty samozápaly, nebo detonace. Kdysi, když jsem měl u motoru kompresní poměr vice než 14:1 tak běžel i s vytaženou fajkou. Samozřejmě to nemohlo mít výkon, protože expanze probíhala v úplně jinou dobu než měla. Je to oktanovým číslem benzínu, s racingovým benzínem 103 oktanů a namíchaným boostrem, který zvyšoval oktanové číslo o 7 jednotek to už neudělalo. IP : 85.160.79.177
re: Jak šetrně vypnout .
25. 04. 2007, 22:19:49 oficer.j@seznam.cz
Me se to uz stalo -motorka mi spadla,zaseknul se mi plyn v plnejch a tak mi nezbejvalo nez vytahnou fajfku --juj to byla slupa ale prezit se to da _ale rozhodne to neni dobry reseni (udelal bych nejakej chcipak na riditka) IP : 212.158.134.242
re: Jak šetrně vypnout .
25. 04. 2007, 22:51:44 kamik
ja to resim rospojenim dratku co jde od kladivek do ivducky a vypinac na riditkach. To nicemu nemuze ublizit a zarucene to bude vzdycky fungovat... ale u bezkontaktu nevim jak to funguje, s tim zkusenosti nemam. zdar jak svina IP : 88.101.161.146
re: Jak šetrně vypnout .
26. 04. 2007, 16:21:03 kudrna@seznam.cz
Pokud se odpojí cívka v zapalování,tak už to nemůže vrčet.To je jako bys řekl zastavil jsem benzín a motorka jela ještě 14 dní................ Myslel jsem si,že spal je trochu znalec :o(( IP : 85.160.88.158
re: Jak šetrně vypnout .
27. 04. 2007, 16:39:36 kupcik@seznam.cz
Já osobně bych chípák neřešil. Ať je udělaný jakkoliv tak se to stane nejslabším místem ve spolehlivosti zapalování. Ať se již přerušuje či zkratuje nějakej drát. Jsou případy kdy je na motorce ouzko třeba když se protočí šoupě obráceně a motor je k nezastavení, ale tuto situaci dokáže průměrný rider vyřešit naprosto bravurně a bez újmy na stroji a bez zkoušky vysokého napětí na svíčce při vytahování faje. IP : 82.117.159.147
re: Jak šetrně vypnout .
27. 04. 2007, 17:34:18
nikde jsem nenapsal,ze jsem odpojil civku. Napsal jsem,ze jsem ukostril kladivko. A to takovym zpusobem,abych netahal draty po cele motorce,tak jsem ho vytahl z indukcni civky(primarni vinuti),privedl k ridiktu a kostru pripojil na riditka.Jestli nedochazi k ukostreni pres kulicky a nebo neco podobne,to nevim. Ale proste pri zvysenych otacka me to nefunguje.
Samozrejme to co pise Jirka Svozil,je 100% pravda. Pokud vyzkratuju primarni vynuti proti kostre,kde je napeti radove nekolik desitek voltu,tak to proste musi fungovat.
No zkusim natahnot kostru od toho cudliku primo k motoru. Snad to pomuze,protoze nic jineho lepsiho me nenapada.
spal
PS: jinak elektrika neni moje hoby
IP : 194.212.223.67
re: Jak šetrně vypnout .
29. 04. 2007, 09:22:49 jardastraz@seznam.cz
Máš 2 možnosti,1dej na fajfku provázek a v případě pádu a zaseknutí plynu vytrhneš fajfku a je to tak se to dělalo dřív.2přídelej si malej vypínač na řídítka a přeruš kablík co vede k cívce zapnuto +vypnuto a maš klid mám to už6let a bez problému IP : 82.150.166.19
re: Jak šetrně vypnout .
29. 04. 2007, 18:12:33 hasník@volny.cz
Re jardastraz: A ten provázek si privážeš na koule? Tady tedy koukám,co rada, to \"odborník\"... To jsi si spletl s plocodrážníma motorkama,ale ty měli na lanku vypínač zapalování. Ani ten vypínač není šťastné řešení,chce to jen tlačítko,co mají japonci.Kdyby byl lepší vypínač,už ho tam Honda dává.... IP : 85.160.106.54
re: Jak šetrně vypnout .
29. 04. 2007, 21:46:25 jardastraz@seznam.cz
ten provázek je kuli tomu abysi vytrhl fajfku a nedostal ránu!Pokud se ti zasekl plyn pri pádu v motokrosu je to stará osvěčena rada!nebavim se o hondě! IP : 82.150.166.19
re: Jak šetrně vypnout .
29. 04. 2007, 22:48:32 jiri_coufal@seznam.cz
hoj, pokud tam bude tlačítko (na cívce), tak se dle mého bude muset držet stisknutý dokud se motor bude točit, pokud jen stisknu a hned pustim, tak by se to teoreticky mohlo znovu roztočit ne? Co máte proti vypínači? IP : 195.70.141.24
re: Jak šetrně vypnout .
29. 04. 2007, 23:53:35 slash87
vypinac nieje tak spolahlivy, ja som tiez o tom spekuloval u 516, ale novy vypinac tam vydrzal cca 2 tyzdne tak som sa na to vykaslal... Pokial nechces aby sa ti plyn na zemi zasekol, kup si kryty na riaditka a je to. Mne sa raz pri nastavovani stalo ze motka vytocila plny ked som ju roztlacal v 1ke, este dobre ze som stihol spojku stlacit :D stlacenim zadnej brzdy a pustenim spojky motka zdochla.. V terene sa mi nic take ale nestalo... IP : 147.232.190.92
re: Jak šetrně vypnout .
30. 04. 2007, 00:02:11 jiri_coufal@seznam.cz
já chci vypínač kvůli volnoběhu, teď volnoběh nemám a chcípám to tak, že pustím plyn. Ale potřebuju u motorku trošičku zkulturnit, tohle je děsivé a chcípat přes rychlost nebudu, to mě ani nenapadne IP : 195.70.141.24
re: Jak šetrně vypnout .
30. 04. 2007, 07:20:36 cz-motokros@seznam.cz
Osobně bych to u kontaktního zapalování řešil ukostřením kladívka , dle mého názoru se jedná o šetrné \"chcípnutí\" . Použil bych již zmíněný spínací \"chcípák\" který se dá běžně koupit v motokrosových shopech . Cena se pohybuje okolo 200-300 Kč.
Admin JS
IP : 86.61.142.98
re: Jak šetrně vypnout .
1. 05. 2007, 04:45:58 fichtl
Když zastavíš benzín tak to taky chcípne,ne?Tak naco řešit nějaké provázky a vypínače.Stejně bys nemohl pořádně jet kdybys musel provázek pořád držet v ruce IP : 85.160.69.16
re: Jak šetrně vypnout .
2. 05. 2007, 20:24:42 cz-motokros@seznam.cz
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/52sport.gif IP : 86.61.142.98
re: Jak šetrně vypnout .
2. 05. 2007, 20:42:49
zatahnout benzinový kohoutek to je zas jeden z dobrých nápadů! to je dobré tak na přidřítí válce, když se to najednou ve vysokých otáčkách nemá čím mazat IP : 88.102.251.192
re: Jak šetrně vypnout .
3. 05. 2007, 15:18:50 fichtl
A proč by to nemazalo?Vždyť olej z motoru nevypustíš přece?? IP : 85.160.105.108
re: Jak šetrně vypnout .
4. 05. 2007, 16:10:47
to není 4 takt ale 2 takt IP : 88.102.251.192
re: Jak šetrně vypnout .
4. 05. 2007, 16:51:11 cz-motokros@seznam.cz
U dovoutaktního motoru se klika + píst maže pomocí směsi (benzín + olej ) . Zavírání kohoutku paliva na chcípnutí motoru není moc dobré ,protože :
1. než ti dojde benzín v plovákovce tak si \"chvilku počkáš\"
2. Můžeš si přidřít motor . Jakmile začne docházet směs v karburátoru , začne být chudá směs , to zapříčiní nabírání otáček . Motor nabere otáčky , karburátor přestane dodávat směs protože už dojde a vznikne problém , motor se ještě poměrně rychle točí , ale nemaže ...
Admin JS.
IP : 86.61.142.98
re: Jak šetrně vypnout .
4. 05. 2007, 17:08:24 jiri_coufal@seznam.cz
Děkuju adminovi za obrázek, sice by to chtělo vysvětlivky, ale dík moc. Od jaký motorky si na těch stránkách vzal ten obrázek? já mezi čz našel maximálně 511. IP : 195.70.141.24