MX-ON-line poradna

Centrál .
21.02.2007      krosmen
     Zdravím, potřebuju nutně poradit. Dělám na své přestavbě centrál, ale prvně musím nějaký sehnat. Tak se ptám co je lepší jestli kupit nový tlumič na Škodovku za 500Kč nebo kupit starý tlumič z krosky tak za 1000-1500Kč. Když kupím nový na škodovku tak má jistotu že bude fungovat na 100% sice to nebude jak tlumič z krosky. Když ale kupím starý z krosky tak to nebude asi o moc lepší a bude to o dost dražší. Tak si nevím rady.

re: Centrál .
21. 02. 2007, 18:43:31      pipi
     reknu ti to takhle... kdyz mas tlumic ze Skodovky, tak potrebujes vyvinout docela velkou silu, nez vytahnes pistnici ven, zatimco tlumic, napr z 513, kdyz ho mas nafouklej a mas shozenou pruzinu, tak po zamacknuti pistnice pomalu vyjizdi ven.. a ted si vem, ze takhle jedes po hrbolaty trati... ten Skodovackej tlumic absolutne nestiha a docela dost to nakopava... nerikam, ze originalni podvozek ČZ je neco extra, stoji taky za pekny backory, ale je porad lepsi nez tam mit tlumice z auta, ktery jsou konstruovany na jinou vahu... nejak si to preber...
IP : 85.160.35.206

re: Centrál .
21. 02. 2007, 19:47:16      krosmen
     Jenže já nemám originál podvozek ČZ. A myslím že by to nemuselo být až tak špatné a když bych tam nalil řidší olej a budu mít přepakování tak by to mohlo jít. Ten tlumič je stejné konstrukce jako tlumiče na Jawě kývačce a na těch se dalo jezdit. A ptal jsem se jestli má cenu kupovat starý centrál z krosky to mě hlavně zajímá.
IP : 213.194.221.4

re: Centrál .
21. 02. 2007, 19:49:40      krosmen
     Jo ještě mám nabídku na centrál z KTM r.v. 1990 za 1500Kč ale ten co to prodává na něm nikdy nejezdil takže neví v jakém je stavu. Tak co vy na to brali by jste?
IP : 213.194.221.4

re: Centrál .
21. 02. 2007, 19:55:22      150.c
     a nebude ta přestavba dražší než nějáká originál motokrosová číza ?
IP : 88.102.251.192

re: Centrál .
21. 02. 2007, 20:15:38      tomasspider@seznam.cz
     tak ja bych tam tlumic ze skodovky nikdy nedal a ani by me to snad nikdy nenapadlo.radsi za investuj za ten central a nebo z nakeho endura xt,dr apod nekde jsem videl central na suzu dr za 900kc snad motorkari nebo motoinzerce

IP : 85.207.96.54

re: Centrál .
21. 02. 2007, 20:19:07      krosmen
     To doufám že ne. Rozpočet je 8000Kč ještě jsem ho nepřekročil a myslím že za takovou cenu neseženu dobrou čížu to bych musel ještě jednou tolik přidat. A když přestavba tak pořádná. Co na to říkáte? Je výhodnější koupit ten centrál z KTM?
IP : 213.194.221.4

re: Centrál .
21. 02. 2007, 20:19:56      Michal5
     Přestavba podle mě má cenu jedině tehdy když je použitý celý rám, přepákování a centrál z jedné motorky. Jinak je to sázka do loterie, každý centrál je stavený na jiné silové poměry, protože každá motorka má jiné přepákování. Viděl jsem několik pokusů jak pokřížit víc rámů do jednoho a nikdy to pořádně nefungovalo. Starý centrál z krosky bude nejspíš v dost špatném stavu, ale pokud není přetržená pístnice tak lze repasovat stojí to kolem 2 tisíc jak kde a taky podle toho co všechno se musí měnit. S tlumičm z auta nemám zkušenost ani jsem to nikdy neviděl.
IP : 195.225.73.66

re: Centrál .
21. 02. 2007, 20:22:04      kupcik@seznam.cz
     Je vidět že pokud chceš dělat centrál z tlumiče ze škodovky tak asi nevíš jak to na MX stroji funguje, myslím tlumiče. Pročti nějakou literaturu nebo se zeptej někoho fundovanýho člověka. Tlumiče je vědařina a jejich funkce je mnohem složitější jak na autě a taky jak na první pohled vypadá. A pokud nefungují tlumiče tak jak mají tak se motorka stává životu nebezpečnou.
IP : 82.117.159.147

re: Centrál .
21. 02. 2007, 20:39:23      krosmen
     Já ty tlumiče študuju pořád já zastávám názor že jak není dobrý podvozek tak je celá motorka na prd. Proto se ptám zkušených lidí s tím tlumičem ze škodkovky mě to napadlo protože už jsem ho na pár přestavbách viděl. Taky musíte vzít v potaz že dělám přestavbu z ČZ 175/477 mám tam předek z ČZkros
a právě řeším zadek. Nemám peníze abych dal za centrál třeba tak 4000Kč. Tak se ptám jestli by se dalo jezdit s centrálem z té ktm bez repase.
IP : 213.194.221.4

re: Centrál .
21. 02. 2007, 21:41:26      frikulin@napis.to
     Když se tady řeší ty tlumiče, chci se zeptat proč se na japonských krosech dělá přepákování a třeba ktm ho nemá. V čem je rozdíl mezi těmito tlumiči? Jaká je funkce přepákování? Díky za vysvětlení
IP : 80.188.58.18

re: Centrál .
21. 02. 2007, 22:04:20      kupcik@seznam.cz
     Přepákováním mírníš tlak na vlastní tlumič a pružinu tzn, že je to výrobně levnější v KTM se vydali cestou opačnou a dali mnohem tvrdší pružinu a odolnějsí tlumič a pak mohli vynechat přepákování. Vlastní tlumič je masivnější i pístnice, stačí na to mrknout někde při závodech. A mechanismus bez přepákování má mnohem větší výdrž a v podstatě se nemá co posrat. S přepákováním jsou jenom problémy neustále vysypaný jehly na kterých je to uložený a hodně závodníků tam dává klasický bronzový futra bo maj větší únosnost a tak rychle se nevyběhají. Dokonce jsem viděl vytržený rameno přepákování z kyvky myslím že to bylo na Hondě.
Pokud by jsi měl zájem mám doma jedny takový tlumiče možná pro tebe dostačující a velmi levně.
IP : 82.117.159.147

re: Centrál .
21. 02. 2007, 22:30:16     
     kup naky ram z krosy a mrskni do toho naky motor maš jistotu že to bude ok a divil bych se kdyby ten delany central a všechno kolem fungovalo jak ma
IP : 85.207.21.34

re: Centrál .
21. 02. 2007, 22:32:15      svozil.petr@seznam.cz
     Pro Kupčíka: Myslím si, že to není v tlaku na tlumící jednotku, v tvrdší pružině a odolnějším tlumiči. Má to vliv na charakteristiku a progresivitu tlumení. Mám fotky přepákování 5 japonců které jsem měl, můžu Ti je poslat na mail pokud máš zájem.
IP : 85.160.80.131

re: Centrál .
22. 02. 2007, 06:49:53      kupcik@seznam.cz
     Pro Petra jsou to jednoduchý počty, jen stačí spočítat ramena páky a ten přepákovací mechanismus jen toto rameno prodlužuje, aby vlastní konstrukce zadního tlumiče měla správnou charakteristiku. Pokud tam přepákování není tak se o progresivitu musí postarat na krátkém ramenu páky jen tlumicí jednotka, která musí být navržena naprosto jinak. Síly na tuto jednotku jsou naprosto šílené. Jen tak jsem počítal tyto síly na zetce a pak mě nedalo a zkusil jsem si spočítat sily u centrálu bez přepákování. A možná se budeš divit, ale tyto síly na tlumící jednotku, když vezmu v úvahu dopad na zadní kolo při doskoku z výšky zhruba 3 metrů, při váze motorky kolem 100 kilo a
váze jezdce 80 kilo hodně přej jednu tunu!! A to je dost brutální. A při těchto silách udržet stabilní charakteristiku pro celý závod, když dochází k velkému teplotnímu nárustu teploty oleje v jednotce. Takže fotky mi stejně nic neřeknou. Samozřejmě projeví se i jíně vlivy jako ztvrzení zadního pružení pokud je kolo při dopadu v záběru. Měl jsem kdesi článek od kontruktéra, který pracoval externě pro čezetu a vymyslel hydropneumatické tlumiče který se po něm jmenujou. A výpočet se nevejde na čtyři strany A4. Takže závěr je jednoduchý že jakýkoliv pokusy na tlumičích končí většinou fiaskem a falešným dojmem že vše funguje líp. A vymýšlet dokonce centrál to je pro několik velmi chytrých hlav, tím samozřejmě nikoho nechci podceňovat.
IP : 81.92.149.241

re: Centrál .
22. 02. 2007, 10:16:38      krosmen@seznam.cz
     Kupcik co to máš za tlumič měl bych zájem pokud by nebyl v dost špatném stavu. Přepakování chcu udělat jak je na starých Kawach. Mohl by jsi mi poslat fotku toho tlumiče ? Jak jsi to počítal?

IP : 213.194.221.4

re: Centrál .
22. 02. 2007, 10:55:40      kupcik@seznam.cz
     Jsou to tlumiče nevím z čeho a měl jsem je na starým rámu. Vzhledem k tomu že byly jednočinný, tzn. že neměli spodní útlum tak se na nich nedalo závodit. Při doskoku s mojí váhou chodily natvrdo. Pokud ale děláš nějakej jako kros tak by se použít daly, je v nich novej olej a jsou přetěsněný. Mám k nim i náhradní pružiny a maj štelovaní tvrdosti předpětím pružiny. Foto můžu poslat. A cena? Velmi levně :-). Jinak ty síly spočítáš pomocí rovnováhy na páce, učivo asi 6 třídy ZŠ. Jen je potřeba si uvědomit kde jsou ramena páky.
IP : 81.92.149.241

re: Centrál .
22. 02. 2007, 11:09:52      krosmen
     Jo měl bych zájem, ale nevím co si mám představit pod cenou velmi levně 1000Kč míň nebo víc???
IP : 213.194.221.4

re: Centrál .
22. 02. 2007, 12:08:19      krosmen
     Já chcu s tu motorku jezdit hlavně po lese prostě enduro takže ze žádnými velkými skoky nepočítám. A k té ceně když říkáš velmi levně tak to bude tak kolem 500Kč plus mínus.
IP : 213.194.221.4

re: Centrál .
23. 02. 2007, 14:05:40      Michal5
     Hlavní kouzlo přepákování je v tom, že umožňuje použít tlumič s kratším zdvihem, který navíc má lineární charakteristiku útlumu. Progresivitu dodává přepákování změnou silových poměrů. Většina japonských tlumičů má zvdih kolem 10cm. Výhodou KTM je podle mě citlivější reakce na drobné nerovnosti.
IP : 195.225.73.66



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S