Zapalovací svíčka .
20.02.2007 kupcik@seznam.cz
Kdysy jsem ve fóru tvrdil že svíčka je skoro nezničitelná, ale opak je pravdou, za neděli na své 513 popravil dvě nový svíčky a teď již věřím že může za necelou hodinu jízdy odejít total do háje. Než jsem udělal výbrus tak jsem jezdil N15C Briska a bez jakýchkoliv problémů. Po výbrusu jsem poléčil kanály, zbavil přechodů zaleštil to samý i výfuk a sání. Motorka funguje naprosto skvěle ALE nějak v ní nevydrží svíčka. Je možný že když dochází k lepšímu vyplachování válce že dojde k tak dramatickému snížení teploty ve spalovacím prostoru? A tím k potřebě svíčky jiné teploty? Je fakt že ty změny na válci byly dost razantní výfukové kanály byly zakryty v některých místech asi 2 mm. Motor se neuchcává a funguje naprosto bez jakékoliv mezery.
Za každou chytrou radu předem dík.
re: Zapalovací svíčka .
20. 02. 2007, 15:07:56 fichtl
taky mě sežrala svíčku cca za hodinu. Ale s novým karburátorem se to vyřešilo ten starej byl už asi moc vyjetej nebo nevím co. Prostě s jiným karbecem to drží. Ale když sem dal kámošovi moji svíčku co na ní 250 nechtěla chytnout tak mu to hned chytlo ale má zapalování s baterií možná proto to šlo IP : 217.197.149.169
re: Zapalovací svíčka .
20. 02. 2007, 15:38:04 jardastraz@seznam.cz
zkus tam dát 9 svíčku IP : 82.150.166.19
re: Zapalovací svíčka .
20. 02. 2007, 16:27:40 kupcik@seznam.cz
Co to je 9-ka dle dnešního značení?Jsem totiž z toho celkem vykulenej,porovnávací tabulky říkají že N7=N15C a druhý že je to obdoba N17C tak nevím co je pravda. Ty svíčky jsou total po smrti nemaj žádnej izolační odpor, vymočil jsem je v toluenu vyčistil i když nebylo co, vypadaj jako nový a přesto jsou profláklý. Maj izolační odpor 100kiloohmů a funkční byť jetá kolem 100megaohmů. Kdyby to udělala jedna tak nad tím mávnu rukou, ale dvě po sobě to je divný. Na starou N7 to funguje naprosto bez jakýchkoliv problémů a svíce je krásná cihová, jenže už tyto nemám a ty co jsem tam naládoval jsou už taky skoro po smrti vnitřní elektroda už je zároveň s porcelánem. A maj najetých tak 100 tis km v autě :-(. IP : 82.117.159.147
re: Zapalovací svíčka .
20. 02. 2007, 16:28:19 Michal5
Já uspěšně používám L14 (L proto žě mám vyvložkovanou hlavu) spasovaný to mám uplně přesně a za lonský rok jsem 2x preventivně vyměnil. Jinak na letošek chci zkusit L11S tak uvidíme. Jako další pokus bych viděl klasiku X17. Myslím si, že to ale s úpravou nemá větší souvislost může ti něco odcházet v zapalování a úprava byla taková poslední kapka, která to rozhodila. IP : 195.225.73.66
re: Zapalovací svíčka .
20. 02. 2007, 18:27:02 kupcik@seznam.cz
No zapalko je udělaný na 100%, v tom problém nevidím, jiskra je sytá a poctivá. A jak říkám na N7 ku to jede bez jakých koliv problémů. Problém bude asi z teplotou svíce. IP : 82.117.159.147
re: Zapalovací svíčka .
20. 02. 2007, 18:53:48 Michal5
Je možný že to dělá špatná tepelná hodnota, zkus N14 nebo se stříbrnou elektrodou ty jsem ale sehnal jen jako NR15S takže odrušený a ještě moc teplý. V 516 ale chodily OK. Ještě studenější je právě L11S Brisk má poměrně malý výběr ve studených svíčkách. X17 by měla mít tepelnou hodnotu snad 11 podle dnešního číslování, ale je tam problém s kvalitou asi způsobený různým uskladněním. Některé drží a jiné jsou na jedno svezení, ale co bychom chtěli za 50kč. Jestli máš icq tak mi napiš můžem to probrat dál moje je 378468248 IP : 195.225.73.66
re: Zapalovací svíčka .
20. 02. 2007, 23:46:55
jedině svíčky od NGK !!! IP : 88.100.207.161
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 10:08:26
pořid bosch W2AC, ta je dost studena a levna...a jede perfekt IP : 193.179.76.114
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 10:37:44 kupcik@seznam.cz
NGK BG8 dál si to značení nepamatuju ta vydržela asi 10 minut a letěla do pole :-(. A stála moc lovů. Takže to svezení přišlo dost draho. IP : 81.92.149.241
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 11:09:30 Lukas
Vyskusaj pouzit sviecky s nizsou teplotnou hodnotou. Miesto brisk 15, skus 17 a u ngk napr. 7. Samocistenie sa u nich prejavuje pri nizsich teplotach. IP : 147.175.167.8
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 13:35:56
Urcite tam dej teplejsi svicku. N7 je hodně tepla svicka.
Ja ted zkousim BRISK racing L11S,ale ty maji bohuzel dluhej zavit. Delaji i teplajsi variantu a to L10S,coz by do pullitra mohlo byt.
A nebo zkus klasiku X17 ci jak se to pise.
V zadnem pripade ne NGK EG EGV a podobne. Ja jich zrusil asi 5. A to me byli doporuceny jako zavodni svicky.
Nevim,jak meris bohatost smesi,ale muzes to mit ulity
nekde ve strednim pasmu. To by jsi pak musel sahnout do jehel kominku,soupatka
SPAL
IP : 194.212.223.67
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 14:28:06 kupcik@seznam.cz
Ulitý to není, moto nemá žádnou byť sebemenší mezírku a na plyn reaguje naprosto přesne s nástupem jako svině. Ty NGK už nikdy nekoupím lovů jako by byla ze zlata i výsledek velká 0. Mám nakoupenou N17c a dnes ji půjdu vyvětrat a uvidím co se bude dít. Tu starou N7 si vezmu do kapse, kdyby náhodou ukápla ta 17-ka jak dopadnu dám vědět. IP : 81.92.149.241
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 17:02:31 Michal5
to Spal: L10S je pokud vím studenější než L11S značení je proti starému opačně čím se svička teplejší tím větší číslo. Pokud je to jinak tak mě někdo opravte.
Hlavně nezkoušej Bosch, jednou ji uliješ a nedá to až tolik práce a je po ní.
IP : 195.225.73.66
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 18:30:16 botikmartin@seznam.cz
hoši ja mam dobrou zkušenost se svičkama BOSCH,měl sem ji v 513 skoro rok,jezdil sem aji na x17 ale ty se hned odpalili,aji brisky ale jako nejvhodnejsi pro me byla svicka BOSCH W8 IP : 88.102.251.194
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 20:14:18 Michal5
Bosch jsem zkoušel v 516 byla super jen než se ulila pak byla na vyhození. Tvoje zkušenosti ti neberu každá zetka je originál a má ráda něco jinýho. IP : 195.225.73.66
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 20:14:58 kupcik@seznam.cz
Dokončil jsem dnešní trening a musím konstatovat že na Briska N17C to funguje a jezdil jsem asi hodku a půl. Venkovní teplota 10 stupňů. Motorka se chovala jako pravej dravec. A po vytažení po jízdě byla tmavě cihlová na izolátoru tak jak má byt. A to ještě zvažuju že zkusím ještě teplejší 19-ku. Ale to jen opatrně a na chvilku abych ji neutavil. Je mě ale záhadou jak někdo jezdí tak studený svíčky dokonce 14-ky, to musí ten motor chodit na chudobu jako potvora, jinak to není možný aby to fungovalo. A nebo se ten motor vůbec nevyplachuje. IP : 82.117.159.147
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 20:41:49 fichtl
no tak to seru na n15yc a zkusím n17c sice už to jde na tu 15cku ale vydrží tak hodinu takže zkusím 17cku IP : 217.197.149.169
re: Zapalovací svíčka .
21. 02. 2007, 21:04:39 150.c
N19C to bych do krosa ani nezkoušel, to je podle starého značení 5 ,já si myslím, že na krosa je dost teplá svíčka, já tu N19c mám jenom v motokole protože na karbecu tomu už nešlo ubrat směsi a svíčky byla pořád zasraná a nechtělo to jet, proto jsem ju tam musel dat.Těd už je to lepší vydrží celkem hodně ,ale pořád to není ono-cihlová barva. No a teplejší myslím že už ani neexistuje. IP : 88.102.251.192
re: Zapalovací svíčka .
22. 02. 2007, 06:18:38 kupcik@seznam.cz
Když už jsem se dostal v bádání tak daleko, tak musím pokusy dokončit a zmapovat si jak to vlastně je. Už jen pro svůj klid a dokončení bádání. Jak to tak vypadá tak univerzální rada jednoduše NEEXISTUJE co motor to jiný požadavky. Pokud někomu fungují N14 a mě N17 tak je rozdíl dost markantní. IP : 81.92.149.241
re: Zapalovací svíčka .
23. 02. 2007, 12:35:47
L10S je teplejsi a L11S studenejsi. Sousim dle toho,ze 11 jsou predepsane do 125 a 10 do 250. Myslim,ze soudim spravne.
Je pravda,ze podle noveho znaceni Brisk cim vyssi cislo, tim teplejsi.
Jinak doufam,ze tam nikdo nedavate Y psilonku. TZN. s vysunutym jiskristem...touto svickou se spolehlive delaji diry do pistu....diru do pistu mize udelat i hodne tepla svicka.....
chce to proste zahrat a odzkouset
spal
IP : 194.212.223.67
re: Zapalovací svíčka .
23. 02. 2007, 14:24:13
to Spal: Je to přesně opačně 11 je psaná do 250 a 10 do 125 proto soudím, že je to opačně než píšeš. Zdroj www.brisk.cz porovnával jsem to na Hondách cr 125 L10s, cr 250 L11S. Potvrzuje to i systém značení kdy čím větší číslo tím teplejší svíčka. Proto jsem nechápal proč by mělo být značení u racing svíček opačně než u ostatních řad. IP : 195.225.73.66
re: Zapalovací svíčka .
23. 02. 2007, 15:23:30
Asi mas pravdu. Musim se podivat doma,co jsem to vlastne koupil:))) Doufam teda,ze ty L11S :))
spal
IP : 194.212.223.67
re: Zapalovací svíčka .
23. 02. 2007, 15:26:39
http://www.schrems.cz/index_soubory/Page758.htm IP : 194.212.223.67
re: Zapalovací svíčka .
23. 02. 2007, 15:30:47
Tak jsem trosku hledal a tady http://www.tuningmotorsport.cz/index.php?content=eshop
tady je jak cenik,tak pouziti
spal
IP : 194.212.223.67
re: Zapalovací svíčka .
23. 02. 2007, 15:37:34 kupcik@seznam.cz
Ono je taky potřeba si ujednotit co je to ta teplá a studená svíčka. V tom je možná základní problém dorozumění. Jestli jsem to správně pochopil já tak teplá svíčka neodvádí tolik tepla ze spalovacího prostoru a studená ho lifruje co nejvíce ze spalovacího prostoru ven. A dokonce jsem se dověděl že přes svíčku odchází 20% tepla ze spalovacího prostoru, což je docela dost, proto při použití moc teplé svíce dojde celkem brzy k poškožení pístu nebo jiných součástí. Jen mě zaráží jaká muže být diference mezi několika motory v podstatě stejnýmy. No a pokud je osazená moc studená tak holt odejde jen ta svíce a zafrfňá se motor :-). Jsou to jednoduchý dedukce. Ale to bádání a zkoušky, nebyt té NGK tak to byla celkem pohoda, takhle je 5 ti kilo v háji. Ale ta zkušenost za to určitě stojí :-). IP : 82.117.159.147
re: Zapalovací svíčka .
23. 02. 2007, 16:04:00 kupcik@seznam.cz
A výsledek je vidět http://www.cezeta.wz.cz/galerie_public.p - hp?subgalerie=87&obrazek=249.JPG& - ;popis=To%20to%20trvalo%20to%20vychytat& - amp;cislo=249 - IP : 82.117.159.147
re: Zapalovací svíčka .
24. 02. 2007, 10:11:02 Lukas
CZus. Kdyz uz se tu bavite o tech svickach, tak by me zajimalo jestli je lepsi vysunuty jiskriste nebo ne, nekdo tvrdi ze vysunuty lepe spaluje smes a nekdo zase, ze pri vysunutym jiskristi hrozi propaleni pistu, dik... IP : 213.29.99.162
re: Zapalovací svíčka .
24. 02. 2007, 11:19:32 kupcik@seznam.cz
No záleží do jakýho motoru. Do zetky vysunutý jiskřiště znamená brzký konec pístu. IP : 82.117.159.147
re: Zapalovací svíčka .
26. 02. 2007, 13:13:50
vysunute jiskrete tak mozna do peraku:)) v zadny zavodni motorce nic takoveho nepripada v uvahu...
spal
IP : 194.212.223.67
re: Zapalovací svíčka .
26. 02. 2007, 14:14:21 chart.xxx@seznam.cz
Taky se mi osvědčila Bosh W2AC cca 50-60Kč. IP : 85.207.112.61
re: Zapalovací svíčka .
26. 02. 2007, 19:54:43 mirasekanina@seznam.cz
ja mám v 516 brisk N15C trysky a hladinu mám nastavenou podle manualu a jede dobře a jezdim na nu asi rok a pořád drží. IP : 193.179.148.50
re: Zapalovací svíčka .
27. 02. 2007, 11:32:53 kupcik@seznam.cz
516 to je ventilátor :-),514 přece jenom tak netočí a do válce jde více směsy po delší čas tak je teplota ve spalovacím prostoru odlišná a samozřejmě nižší. Proto to na 15 funguje v pohodě. Já v 514 jsem ji utrápil chladem :-). IP : 81.92.149.241
re: Zapalovací svíčka .
24. 03. 2008, 16:36:46 jsedlar@chello.cz
Pánové svíčky s vysunutým jiskřištěm značené \"Y\" jsou
určeny výhradně pro 4taktní motory! To udává výrobce, tak pozor na to.
IP : 89.176.173.11
re: Zapalovací svíčka .
26. 03. 2008, 16:56:00 kupcik@seznam.cz
A proč ? IP : 82.117.159.147